• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • jazzy

Alva gillar jag..tänkte döpa dottern till det  men det blev en Julia..

• Hannnas

Cia.... hahaaaa du kan ju inte jämföra veta kön o öppna paket men som du säger... var o en gör som de vill och båda sätt är ju ok.. bara lite less på alla (särskilt generationerna äldre ) som nästan faaasar över detta

o Engla har jag på min lista men inte på vår gemensamma tyvärr.. än

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Vi vill veta för att vi är nyfikna helt enkelt. Och för att kunna fokusera på en sorts namn. Både den här gången och förra är vi helt överens om flicknamn men båda tror kille. Jag menar, Laban kom jag på när jag gått 5 dagar över bf! Då är det bättre att veta tidigare och kunna fokusera på antingen eller.

Jag har varit vrålhungrig sen 10 förresten! Nu är det bara en halvtimme kvar till lunch äntligen!

Idag fick jag förresten kommentaren "nu ser man att du börjar lägga ut". Eh, jaha, sa jag, jag har bara gått upp 1 kg än så länge. "Haaaaar duuuuu?". Suck, ska de börja redan nu? Förra gången var jag nära att mörda hälften jag jobbar med. "Är du säääääker på att det bara är en?" (Nej, det är 25 men jag har inte velat säga det tidigare). "Hur mycket har du gått upp egentligen?" (6 kg tack så mycket, och du då?).

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Cia o krabaten

Hannah: Engla kom från M's farmor som var hans favorit. Så jag bestämde när vi träffades redan (10år innan bf ) att en tjej skulle heta Engla. M var tveksam, men på BB blev det så.
    Jättefint namn tycker jag, MEN vi använder det nästan aldrig!!!
    Kallar henne bara för Pip hemma. Det fick hon sin första dag för att hon inte skrek utan bara pep när hon ville ha mat eller så. Så har det hhängt kvar och nu kallar hon sig själv för Pip och inte Engla Men hon lyssnar till Engla, iaf på dagis
    Och nu är det ju på uppåt-listan.

• MHoof

Min karl sa till nån jobbkompis som fråga om jag gått upp mycket i vikt, att jag gått upp typ 12 kg!!!!!!
    Vaffan säger du?! sa jag när han berätta det. Jag har ju bara gått upp ca 7 kg! HAJLÅ! *arg*

• Dulia

Hej!! Det är iskallt idag och bara för det så har jag varit tvungen att gå ut flera gånger. Har varit iväg på ett möte på förmiddagen.

Jag har kommit in i en sockerperiod och jag äter allt annat än nyttigt jsut nu. Lite jobbigt med tanke på att jag är med i ett projekt där jag ska vara nyttig och motionera varje dag. Men hittills har jag iaf inte gått upp något sedan inskrivningen och det känns skönt. Jag "får" ju bara gå upp 6 kg under hela graviditeten.

Namn är roligt att prata om och t.o.m min man som bara brukar muttra något ohörbart när jag har pratat om namn kommer med namnförlsag Pojknamn har vi redan bestämt, det blir en Julius eller en Alve, så nu är det bara att komma på tjejnamn.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • MagdaA

Blev så sugen på frukt nu så jag tog ett äpple å ett päron, skalade å skar i bitar. muuums!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan

Dulia: Hur mycket gick du upp förra gången du, utan stöd av projektet?

• lurksmulan

Believer: Nu har jag hävdat i andra tråden att du bor i Sanviken/Gävle. Stämmer det?

• Hannnas

Bel.. hahaaa ja det är ju preciiis så man vill att ens man ska uppmärksamma situationen *not*

Magda... varför detta eviga bitskärandet?

Lurkis... ditt fel!! Jag kapitulerade precis o lunchade tidigt.. får väl äta en gång till sen ...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pladdertråden!