• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Men alltså...endå, fast jag går på toa ofta, så kommer det endel endå, varje gång.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Magda ooooj undrar om hon blir "normal" oxå.. hoppas... ja det är fantastiskt... herregud...

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v16 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: ja man undrar ju, men utvecklingen går ju framåt... Endå börjar man ju undra...hur långt ska man gå? Snart kan man väl odla fram bäbisar i en konstgjord livmoder... Tycker man ska se till naturen också.

• Hannnas

Magda.. precis... men det är svårt att sätta den etiska gränsen...

• MagdaA

Hanna: ja, jag vet själv hur det är när man är i den sitsen. En bäbis i magen som man vet inte kommer klara sig för den är för liten, men ENDÅ vill man göra ALLT för denna lilla varelse! Men som sagt, man börjar undra hur långt vetenskapen ska gå...

• Hannnas

Magda... brrrr tänk inte ens på det säger jag

Mår illa idag urk...

• lurksmulan

De hade ju ett program om det, kalla fakta, för nån vecka sen. Jag såg det inte, men de tog upp just det här ni pratar om.
    Det jag undrar över är hur mycket skador barnen egentligen får? Min kompis dotter föddes 6 veckor för tidigt (bara, i det här sammanhanget) och hon hade outvecklade lungor och spydde slem 15-20 ggr/dag tills hon var nästan två år. Nu är hon snart 9 år och kan fortfarande inte äta skumgodisar för att det slemmar igen halsen på henne och hon spyr. Och då var hon bara 6 veckor tidig!

Sen kan jag inte säga varken bu eller bä, för jag har inte varit i den situationen, men just det här med skador funderar jag på.

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • MagdaA

Lurk: tror jag såg det, eller delar av det programet iaf. Minns inte säkert. Dom sa att de som föds förtidigt idag inte alls får lika mycket skador som förut, eftersom läkaren idag har så mycket mer kunskap och vet hur dom ska ta hand om barnet. MEN! Du har helt rätt, hon föddes "bara" 6 veckor för tidigt, hur är det då med alla dessa barn som födds 1015 veckor för tidigt.

Stog också i tidningen om en metod, tror den hette EC, som går ut på att å barnen blöjfria. Läsa av barnets signaler och då låta som göra ifrån sig på toa i stället. Rätt intressant faktist.

• Cia o krabaten

Magda: Såg på typ Babyboom om det för nåt år sen.
    Känns väldigt besvärligt att hålla koll på barnets signaler hela tiden...
    E håller ju på som bäst nu och pottränar och började vid ca 1,5 själv kunna känna/säga att hon skulle kissa.
    Men att se på en bebis och vinterkläder och hela kitet...Njae. Jag tror jag passar!
    Men det funkar ju uppenbarligen!

Svar på tråden Pladdertråden!