• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan
    Magda: Bedövar krämen tanden alltså? Spännande!
    Min kompis svimmade på bussen när hon varit hos tandläkaren. Bedövningen började aldrig verka så hon fick till slut 5 sprutor! Och när hon var på väg därifrån började de att verka!
    Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • jazzy

God morgon....

Drömde återigen om en dotter i natt....Fundersam

• MagdaA

lurk: ja, som jag förstod det iaf. Hon sa att när hon får vanliga bedövningssprutor så ilar det alltid lite grann, så är det för mig också. Men med den här krämen så kände hon ingenting. Hon skulle laga 3 hål så hon tyckte det var skönt å slippa sprutorna.

Oj! undrar hur tandläkaren la sprutorna om det tog sån tid innan dom började verka! Inte så klokt å ge 5 stycken kanske...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • jazzy

Believer v.2, Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.28, Bf 20 maj
    Dulia v.26, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
    lurkan v.18, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
    Magda v.17, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie) Rutin-UL 6/3
    Mamma till F&S v 17 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.16, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
    Lättja v.14, Bf 30 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v.13, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 10, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.10, BF 21 september
    Thezzizen v.10, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)
    missK v.7, BF 14 oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.7 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
    Jazzy v.5 BF 28 oktober

• lurksmulan
    Magda: Vad häftigt! Jag är inte dunderförtjust i sprutorna heller så det är ju bra att veta att det finns fler alternativ. Tycker det är läskigt med det där kalla stålet i munnen.
  • MHoof

Believer v.29 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.28, Bf 20 maj
    Dulia v.26, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka)
    lurkan v.18, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-UL 5/3, köns-UL 4/4
    Magda v.17, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie) Rutin-UL 6/3
    Mamma till F&S v 17 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.16, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
    Lättja v.14, Bf 30 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v.13, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 10, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.10, BF 21 september
    Thezzizen v.10, BF 25 september (manuellt räknat 28/9)
    missK v.7, BF 14 oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.7 BF 15 Oktober (flicka enligt Marie)
    Jazzy v.5 BF 28 oktober

• MHoof

Lurk: Jo, mendet var som inget vi pratade om igår...eller jo hon sa typ såhär: Har du tänktatt snitt är det enda du vil göra?
    Då sa jag nää, inte så, men visst har jag tänkt det. Osså förklarade hon lite runt det och jag sa att det är väl inte så skoj att ligga där vaken och bli uppsprättad heller.
    Det var mer ett samtal omkring alltihopa, inget beslutsamtal om man säger så. Jag ska ju få komma till en psykolog oxå och prata igenom allt och dom jobbar ju tillsammans med förlossning och aurora och så så jag utesluter ingenting.

• lurksmulan
    Believer: Det låter ju jättebra! Går de igenom händelseförloppet på en normal förlossning och sånt också?
  • MHoof

lurk: Jo det var mest det hon pratade om och vilka slags bedövningar som finns. Sen efteråt fick vi gå runt och kolla lite och kika i ett förlossningsrum och hon berättade om alla grejjerna som var där inne och sådär. Så det känns ju som sagt tryggare nu då.

• MHoof

lurk: Och sen vill dom väl helst att man föder vaginalt oxå så det är nog därför dom pratar mest om det för att visa på nåt sätt att det inte är så farligt. Men fortfarande är jag ju livrädd men tryggare efter att ha vart där och fått se och frågat. Men som sagt, jag tänker inte utesluta nånting än så länge...

Svar på tråden Pladdertråden!