• MagdaA

Pladdertråden!

no: jag har ingen aning alls. har bara flugit mellan umeå och stockholm 2 ggr, å då var det inte jag som betalade...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

jag är inte så öm i brösten nu, men mina bröstvårtor kliar så jag blir GALEN! Speciellt den högra...

• MagdaA

angiee: det har kommit och gott. men bröstvårtorna har nog gjort ont hela tiden, nästan iaf.

• MagdaA

ååååå!!! Skrikandes Jag är på SÅ dåligt humör idag! Blir bara värre å värre! Inte vet jag vad jag ska äta heller

• MagdaA

blir kebabrulle. Micke tar hem när han mekat klart...

• MagdaA

Jag ligger i soffan. Slö-tittar på tv å äter vindruvor för å stilla värsta hungern innan Micke kommer hem med mat!

• MagdaA

hihi! har en lite rolig brösthistoria... Min syster hade rätt stora bröst redan innan hon fick barn, å dom blev inte mindre sedan! När hon hade fått sitt andra barn (Emil) han var nog 9-10 månader, men hon ammade ganska mycket fortfarande. Hon skulle på en återträff från gymnasiet, första gången hon skulle lämna bort honom över natten. Hennes sambo var tvungen att jobba, natt, så båda pojkarna va hos oss (mormor å morfar) jag bodde hemma då. Emma (min syster) åkte på lördag em. Skulle träffa några kompisar å förbereda sig tillsammans, sen var det fest hela kvällen, å sen skulle hon sova hos en kompis. Hon kom till oss igen på söndag em. Det första hos sa va: "Ge hit ungen! Nu ska han amma!" Hon såg ut som Dolly Parton å mjölken nästan sprutade ur henne när han började amma... Hon hade försökt trappa ner, men inte lyckats så bra... Men Emil mådde gott, han åt ju mycket annat då.

• MagdaA

Kickan: jasså. hmm...synd, det bästa för barnet är ju mammas mat.

• MagdaA

hmm...funderar på det där med anti-kroppar. man kan väl inte "tillverka" antikroppar och tillföre via ersättning? eller?

nu jobbar ju ja me kor...kalvar som föds har ingen imunförsvar och därför är den första rå-mjölken livsnödvändig för dom! finns ingen ersättning/pulvermjölk som kan ge samma. I så fall skulle man ju kommit på nått sånt för länge sen, åt kalvar alltså.

• MagdaA

Hanna: okej. visste inte de. kom nu på varför dom inte kan göra mjölkersättning till kalvar med antikroppar. varje besättning har sitt eget imunförsvar. alltså inte samma i varje besättning. Om en dräktig ko flyttar från en lagård till en annan, mindre än 3 veckor innan kalvning så är inte hennes råmjölk tillräckligt bra fär att skydda kalven, man får då ta rå-mjölk från en annan ko. Därför kan man inte utvinna antikroppar som täcker alla bestätningar...

Svar på tråden Pladdertråden!