• MagdaA

Pladdertråden!

jazzy: ingen fara alls! här skriver vi det mesta! Varför blir du sjukskriven? Jag fick blödningar i vecka 6, å med tanke på vad som hände när jag väntade Ebba så sjukskrev han mig. I intyget står det "All ej helt nödvändig fysisk aktivitet bör unvikas för att minska risken för missfall." Han sa att jag skulle va beredd på ev motgång från fk, men det gick bra. Min handläggare där verkar riktigt mänsklig! Hon ringde en gång i början får å kolla en grej. DÅ frågade hon tom hur det gick och önskade mig lycka till! Blev helt paff!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Snart kanske: ja, jag hoppas det! är verkligen varierande där posten kommerhär ute. vi har lantbrevbärare, kan va allt mellan 12 och 15.

• MagdaA

jazzy: hoppas du har samma handläggare som tidigare då och att hon/han förstår ditt bästa. aJag har varit sjukskriven så mycket det senaste året. Först halvtid pga foglossningar, sen heltid då vi hade förlorat Ebba, sen en vända i höst då jag brakade ihop, å så nu igen pga graviditeten. Å tidigare, har jag varit hemma några vändor pga ryggproblem. Börjar bli en allt för lång lista! Var rädd att dom skulle börja bråka på fk pga det, men det gick bra! Kändes som en seger då jag fick intyget att jag skulle få sjukpenning! Hur har dina mf sett ut?

• MagdaA

jassy: alltså jag menar, i vilken vecka å så...

• MagdaA

jazzy: ok. har de kollat tappen? ev försvagning?

• MagdaA

missK: 2 timmar i telefon ska nog inte vara någon fara!

• MagdaA

jazzy: men alltså, dog barnen i magen och du fick bli igångsatt? hoppas du inte tycker jag frågar för ingående! Då är det bara å säga till! Inte meningen i så fall...

• MagdaA

jazzy: KRAM! Jobbigt det där, jag vet! Fick ju också genomgå en förlossning, men för mig var det lite tvärtom, jag visste att hon skulle somna så fort hon kom ut. Hoppas att er tur kommer snart! Å täta kontroller är bra, jag har redan hunnit med 3 vul och 3 ul å jag är i vecka 17...

• MagdaA

ringde nu, min bm har semester hela veckan. är säkert bara min nojja. var dessutom flumm-sköterskan som svarade så jag orkade inte fråga. Känns det lika i morgon ringer jag igen.

• MagdaA

Hanna: bra! då behöve jag inte oroa mig!

lurk: ingen fara att du frågar. jo, Ebba levde hela tiden i min mage, men hon hade halkat allt för långt ner i buken och då fanns inget mer att göra... 

Svar på tråden Pladdertråden!