• MagdaA

Pladdertråden!

Sitter och renskriver en massa recept som jag samlatpå mig. Har köpt snygga A5-pärmar så jag skriver ut och sätter i plastfickor. Hittade igen ett recept som mamma brukar göra ibland, SÅ gott! Skriver det här om nån vill testa nått nytt!

PASTA ROMANCE

4 kycklingfiléer

60 g rökt skinka

60 g oltorkade tomater

salt, peppar

2 burkar creme´ fraiche

2 msk basilika

2 vitlöksklyftor

1-2 msk citronsaft

Strimla och stek kycklingenPressa i vitlökSalta och peppraRör i creme´ fraicheLåt koka några minuterRör i övriga ingredienser

Servera med pasta och en god sallad

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

JUSTer: haha!

Hittat nått hus än? jag håller utkik! nått speciellt område ni tänkt er?

• MagdaA

Vår vagn kostade 1200:-, fick lägga till lite för frakten så 1500:- betalade vi för den, lagom tycker jag! Då kan man kosta på sig en bättre sittvagn sedan.

• MagdaA

Lättja: såg du min bok-fråga tidigare?

• MagdaA

no: det är supergott! har massa andra mumsiga recept också så det är bara å hojta om ni behöver tips!

Hanna: anfådd, oja! Helt slut bara av å gå till brevlådan, har en backe upp till huset, inte kul!

Lättja: synd...

I förrgår fick jag kallelse till cellprovstagning. Ringde idag å avbokade den. Vill inte va å pilla på tappen nu! Ska prata med bm. Hon jag pratade med när jag ringde sa att jag nog får ta provet på efterkontrollen, efter att barnet är fött.

• MagdaA

no: har ju inget bättre för mig!

• MagdaA

no: vi har en ganska rejäl vagn, men bra lufthjul. vi bor ju ute i skogen! ingen asfalt så långt ögat kan nå! grofig och guppig grusväg...

• MagdaA

Hanna: tror jag ska be sköterskan å kolla bltr i morron, när jag endå är där. Känner mig darrig liksom, känns så några dagar, blivit värre idag.

• MagdaA

precis ätit middag, nyt recept, riktigt gott. Men Micke fick peta bönor! hihi! nyttigt ju! men han är lite anti sånt...

Kliar på min mage! Bler som har så?

Nu ska vi städa! Micke får dammsuga, jag torkar golven, inte lika jobbigt!

lurkan: ojdå! lät jobbigt det där! hoppas det känns bättre nu!

• MagdaA

hej hej!

å nu bev jag sugen på parisare! å den korven tycker jag är godare än falukorv! har parisare i frysen, kanske ska steka på..... Fundersam

mammakläder ja..... har 2 par mammabycor, de enda byxor jag kan ha, förutom mjukisar, som jag går i för det mest, hamma. Var å shoppade en tunika i helgen som jag ska ha på 30-års kalaset nästa helg. Pratade med hon i butiken å hon sa att modet i vår är perfekt för gravida, mycket som går över magen!

Lättja: jag är också pruttig! Åt pizza igår å de va ingen höjdare...

Har städat nu, fick ont när jag skurade, ont i fogarna å typ små sammandragningar, inge skönt. ska ta det lugnt nu, Micke fick skura det sista.

Svar på tråden Pladdertråden!