Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladdertråden!

Lurkis.... citerar från niomanader.se

Bra att komma ihåg
    I början av den här perioden hamnar du i något som jag kallar ”läskiga fasen”.
    Antagligen har ditt illamående försvunnit helt, du mår plötsligt nästan som vanligt och tom svullnaden som du upplevde runt din mage/livmoder kan ha försvunnit spårlöst. Det är lite läskigt va?
    Ska man då bli orolig? Nä, egentligen inte – men det blir man ju ändå. Eller hur?
    Det är så där det ska vara. Kroppen har nu anpassat sig efter dina nya hormonnivåer som graviditeten har orsaket och under ett par veckor, tills magen och de riktiga rörelserna kommer, kommer allt att ske på insidan.
    Varje sekund sker något otroligt och häpnadsväckande inne i din livmoder – du kan bara inte se det. Men vänta...för lite senare i denna period kommer du att se att det är någon som bor därinne!

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu - v14 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Kick.. jag har postat hur är det med blödningarna??

Thezz... nä fattar det men som sagt, kan du få det bekräftat att det är enbart endon som blöder så kanske du kan glädjas lite mer... *kram*

• Hannnas

Kick... skööönt... ja hade blödningarna kommit från ett hotande mf så hade det ju inte kommit vita nu... skönt!!

Lurkis... man missar så lätt tur att vi kan hjälpa varandra

• Hannnas

Kick... låter som om du råkat ut för samma som jag gjorde i v10... när det kom blod efter nr2... men det kom ju inte heller inifrån hur känns det inför imorgon då?

• Hannnas

thez... förstår dig helt.... det är lååångt till tisdag när man känner så men men... nu är det ju så trist... tiden går fortare än man tror o snart är morgondagen över... o när du får se hjärtat på tisdag då glömmer du allt

• Hannnas

Magda.. gaaaahhh Skrikandes sånt som inte får hända!! Förstår din ångest... jag mååste ha en särskild yoghurt (som jag aldrig äter annars) direkt när jag går upp....

*mår illa som fan ikväll*

• Hannnas

Kick... va näää vad faaan.. har du känt vart det kommer ifrån??

• Hannnas

Kick.. jag tror att det kan vara samma kärl som igår som blöder... *hoppas*... o tappen ska man ju inte lura så mkt på ju... vem vet hur den "ska" kännas eg... nåt man måste se tror jag...

Vilken tid ska du till BM?

• Hannnas

Kick.. ja jag tror ju att det kan vara samma som igår och då var det ju inte från livmodern/tappen ju... nä skönt att du får se idag iaf... håller tummarna för dig...

• Hannnas

ae... vaaaaa?????? vad händer?????? Gråter

Svar på tråden Pladdertråden!