• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • hemligaärtan

Usch Hanna! Låter jobbigt. Hoppas att det går över snart!

• Hannnas

Magda... mm här blir man inte ens sjukskriven om man så sitter i rullstol av foglossningen då får man isf ta ut FP 60dgr innan beräknat bf... men så är det här.. bläk..

AE... är inte 100% säker nu MEN äggstocken borde ju vara förstorad när 1. man ska/har haft ÄL 2. när det är mensdags och gulkroppen blir en cysta istället för att skrumpna... MEN som sagt.. är inte 100  säker...

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v18 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: testade den där Lactal krämen i dag. Smorde utvärtes i förmiddags. Tror jag ska skita i det! Känns som det blev värre igen BLÄ! Vill att det ska bli som vanligt!

Men alltså...jobbet. Jag skulle inte palla å jobba! Skulle vara så rädd att sätta igång nått! Är ju inte ett lätt jobb jag har. står/går HELA dagarna, å man bär/lyfter typ alltid nått. Nä, det kan han glömma! Var ju dessutom på jobbet allt startade förra gången, minns det som igår! slemproppen....huvva! Nä, börjar läkaren tjorva så pratar jag med bm. 

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Magda.. åhh näääää fy... du vågar inte prova Pevaryl iaf... det har ett brett spektra ang en massa skit...

o självklart ska du se till att du är sjukskriven så länge det går, du får väl HP pga av detta sen? för det är ju de sista månaderna som det är svårt just med sjukskrivningen och oxå då man mest behöver den...

• after eight

Mmm...jag hade ju ÄL-slem för ett par dagar sedan, men nu säger gyn att min blödning troligtvis är mens. Fattar ingenting. Jaja, kroppen är väl lite knäpp ett tag framöver.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • MagdaA

Hanna: står ju i mitt sjukintyg att jag ska ta det lugnt för att minska risken för mf, tycker det säger rätt mycket. aja. som jag skrev, börjar läkaren tjorva så pratar jag med min bm, hon förstår säkert. Och min arbetsgivare har inte räknat med att jag kommer tillbaka. HP borde jag få... men spelar det nån roll om man endå är sjukskriven? Är väl samma summa, eller?!

BM tyckte inte jag skulle ta pevaryl. Eftersom vi inte tror det är svamp så kan det bli värre. Tror jag kör på att hålla det rent, fräsht och LUFTIGT! Känns alltid bäst på morgonen när jag sovit näck...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

AE.. kroppen efter mf är ett mysteriumFundersam störigt... men täääänk om det är en nidis o du är gravid igen då

• after eight

Haha! Då blir det en jungfrufödsel. SkrattandeVi har inte haft sex sedan december! Jag har ju blött oavbrutet sedan 18 februari och har därför inte haft en tanke på sex. Mensen nu (om det är mens) kom ju direkt på mf-blödningarna, utan något som helst uppehåll.

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Hannnas

Magda.. ja du får helt enkelt gå näck i huset ett tag då Micke lär ju vara glad iaf

Mmm HP och sjukskrivning ger ju samma ersättning men kommer ifrån olika kassor så det skiljer de säkert noga på på FK... och sjukintyget är det giltigt hela gravven? det är ju något de kommer ifrågasätta kanske, särskilt om läkaren börjar tjorva.. och en BM kan nog inte göra så mkt då det väl krävs en läkare för sjukskrivning, eller?

Ja jag vet inte... vet bara att de kan vara kinkiga på FK efter v30, vad jag hört... de som har foglossning o sånt här får ta ut FP innan som sagt.. trots att läkare skrivit intyg om att det inte går att jobba

• JUSTer

Är det nån som sett min enormt stora godispåse med m&m´s och mina kaviarmackor???? Jag behöver dem nu!!! Har bara ett äpple och strax ska jag klara av ett elev-föräldrar-rektor-möte........

Gravid - v. 15
Svar på tråden Pladdertråden!