• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Jaz... huuuga... usch... men du är ju modiga Jaz ju

Magda... ja jag måste det eftersom flera slutar samtidigt och det är dags att planera sommaren nu... o OM jag får full HP kommer jag ju sluta redan i Juni ju o det är bara 3 månader dit

Det tar ju dessutom lite tid för FK att handlägga, har man otur kan det säkerligen ta upp till 8v el nåt

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v18 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: okej. men 2 veckor kan jag nog vänta så tar jag det med bm sen. kan man skriva ut blanketter från fk´s hemsida?

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Magda...  2v kan du absolut vänta... det behöver ju inte gå trögt på FK... o söka HP tycker jag du ska göra oavsett faktiskt.. fall i fall liksom ....

Blanketterna finns att skriva ut på hemsidan, kom ihåg att det ska vara ett ex som du ska fylla i och ett annat som din arbetsgivare ska fylla i... Sen ska dessa kompletteras med moderskapsintyget som du får från BM

• jazzy

Att få HP blir svårt för mig,men ska söka iaf...inte många som jobbar på förskola som fått det!!!!

Är lite nervös,lillebror ska vara på tv i kväll...hoppas videon funkar!!!!!

• Hannnas

Jaz.. hört att flera som jobbar inom förskolan inte får HP, fattar inte varför, det är ju minst om inte mer ansträngande än många yrken inom vården där det beviljas Skrikandes

Du har inte lust att ta upp frågan om doser i den där tråden Jaz? orkar inte lägga mig i där men det kliar i fingrarna

• MrsMurphy

Nu kommer en hysterisk ego Lättja inknallandes igen...

Har just pratat med min bror som är 4 barns far och han målade upp en bild av hur det kommer vara hos läkaren på måndag... Suck! Blir så frustrerad av hela situationen, hatar känslan av att vara totalt sänkt och en värdelös gravid. Alla verkar fixa det så bra men inte jag inte!

Allt är bara lite graviditetsbesvär och bara för det känns som om jag tuppar av så innebär det inte att jag gör det utan det är bara att gilla läget och kämpa vidare. Känns ju måttligt underhållande. Detta kommer bli låååååånga månader. 

Och hör jag en enda gång till av nån att aaaaaaaaaaaaallt är sååååååååååååå naturligt så så kommer jag kick sparka den människan i röven. Jag skiter i hur naturligt det är, jag blir galen ändå! 

Allt är såååååååå naturligt så...
  • MagdaA

gjorde nått dumt! började läsa dagboken som jag skrev i när jag låg inne på sjukhuset. Ett år i morgon. Känns som nyss! Gråter

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Hannnas

Magda.... nu vet jag !!!!!!!!!!!!... jag har fixerat mig vid fel "pukt" hela tiden nu vet jag!!!! hahaaaa jag är nästan säker iaf men jag vågar slå vad

• Hannnas
    MrsMurphy skrev 2007-03-07 18:41:36 följande:
    Nu kommer en hysterisk ego Lättja inknallandes igen...Har just pratat med min bror som är 4 barns far och han målade upp en bild av hur det kommer vara hos läkaren på måndag... Suck! Blir så frustrerad av hela situationen, hatar känslan av att vara totalt sänkt och en värdelös gravid. Alla verkar fixa det så bra men inte jag inte!Allt är bara lite graviditetsbesvär och bara för det känns som om jag tuppar av så innebär det inte att jag gör det utan det är bara att gilla läget och kämpa vidare. Känns ju måttligt underhållande. Detta kommer bli låååååånga månader. Och hör jag en enda gång till av nån att aaaaaaaaaaaaallt är sååååååååååååå naturligt så så kommer jag kick sparka den människan i röven. Jag skiter i hur naturligt det är, jag blir galen ändå!  Allt är såååååååå naturligt så...
    hahaa inte snäll din bror inte .... hoppas du får en bra läkare, en bra läkare trycker inte hela tiden på just dessa ord
Svar på tråden Pladdertråden!