• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Hanna: Läkaren hade lagt till en grej på mitt sjukintyg. Under "övriga upplysningar" står det såhär: "Den aktuella blödningsproblematiken tillsammans med tidigare sent missfall utgör en betydande belastning för patienten, vilket motiverar särskil försiktighet under de första 2/3 av graviditeten". Skulle du tolka det som att han redan nu tycker jag ska börja jobba när det är 3 mån kvar? Låter ju lite konstigt, är ju då man brukar behöva extra vila ju...får väl söka hp sista 2 mån i så fall.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • jazzy

HANNA: hon var inte säker på hur länge,men minst till v 30.Beror ju på hur allt utvecklar sig !!!!...kolla trombocyt värdet sa hon inget om...hmmm

• Hannnas

Magda.. jag tolkar det som att den sista trimestern får du ingen sjukskrivning OM han inte omformulerar sig... för det där kommer säkerligen FK att gå loss på tror jag... så, antingen nytt sjukintyg sista trimestern, eller HP eller FP.... tolkar jag det som iaf

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v18 .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Jaz.... hon kanske inte sa allt heller, för visst ska du träffa henne fler gången under gravven?

• jazzy

Japp...flera gånger!! Om 2v är det VUL igen...fått tid för KUB oxå...20 april!!!!!

• MagdaA

Hanna: han skriver ju hur som helst nytt sjukintyg varje gång, alltså, han har bara sjukskrivit mig ca 4-5 veckor i taget för att inte fk ska börja krångla. Han sa att dom kan vara kinkiga på längre perioder under graviditer, därför tar vi bara en bit i taget. MEN, om jag inte blir sjukskriven sista 3 mån får jag väl ta semester och hp om det skulle krisa. kan ju iaf inte jobba på slutet, inte med det jobb jag har!

• Hannnas

Jaz... guud vad spännande att allt är på G nu denna gången är det annorlunda än sist och det kommer definitivt att sluta annorlunda

• Hannnas

Magda... tror inte det kommer bli några som helst problem med HP för din del men jag tror att du ska fundera på att skicka in ansökan redan nu för att vara säker på hur situationen ska tas tycker jag...

Har precis fått tillbaks den del som chefen ska fylla i idag han är en pärla... hoppas jag får full HP

• jazzy

HANNA: ja det känns bra nu....men det gör lite ont att sticka sig själv i magen....Förvånad

• MagdaA

Hanna: måste man skicka in det såpass tidigt? Får ta å prata med bm om det den 22:a...

Svar på tråden Pladdertråden!