• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Aaattans Marie
    Magda:
    Akupunktur? Har aldrig hört talas om det i dessa sammanhang? Berätta!

Hannnnah:
    Hade ju massa mellanblödningar mellan ÄL och BiM sist. Och ÄL & mens kom 3 dagar tidigare (som innan första mf). Cellprover, UVI, Progesteron, Prolaktin och ämnesomsättningsprover var bra.

Hade liiiiite miniblödning vid sex förra veckan. Får se hur det blir efter ÄL (har nog ÄL idag eller imorgon). Gyn vill att jag fortsätter fylla i blödningsschemat men jag vet inte vad nästa steg är. Får avvakta tills nästa mens i alla fall.

Ägglossningen är ju som den ska (hon har sett stor blåsa, jag har testat och Prolaktinprovet visade ju på ÄL). Och mensen är regelbunden. Men jag tycker att de här mellanblödningarna känns lite läskiga.

Saknar er i andra tråden...
    Kan vårens ljus göra underverk?
  • MagdaA

Marie: jag började kolla upp det när vi kämpade för plus i höstas... Finns vissa som utför akupunktur och zonterapi för att öka chanserna för att bli gravid. På nått sätt jobbar de för att få bort blockeringar i kroppen och öka blodcirkulationen kring de vitala delarna så att en graviditet lättare ska kunna rota sig. Ring runt å kolla lite olika ställen. Fråga om de gjort sånt tidigare och hur det i så fall gått till. Kan behövas flera behandlingar och det kan variera rätt mycket i pris, men blir det en bäbis kan det ju vara värt det! Finns nog många som tror det är båg, men jag tror absolut att det kan hjälpa!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

Jag blir GALEN på FK!!! Skrikandes Har väntat hela veckan på pengar. RIngt hit å dit men inte fått nått besked. Nu äntligen fick jag tag på en handläggare. Alla papper är inskickade, men ingen har gjort nån utbetalning!!! Skrikandes Hon skulle fixa det på en gång, men får inte pengarna förns tidigast måndag!!! Skrikandes Å jag som hade tänk ta en tur till stan på lördag....

• Dulia

Magda, vilka slöfockar!! Min erfarenhet av FK är att själv handläggningen av besultet tar lång tid men när jag väl har fått mina sjukskrivningar godkända så jag har i princip haft pengarna på kontot dagen efter.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Hannnas

Magda... så suuuurt Skrikandes

Marie.. ja skönt att allt är perfekt.. på ett sät, men samtidigt vill man ju ha svar på vad fasen som pågår!! Skrikandes skönt att du har en gyn som följer upp dig, tar dig på allvar mm sånt är guld värt... Men du... ÄL i dagarna nu... men då ser jag fram emot att ha din glada nuna här dagligen om ett par veckor då Skrattande

.?:*¨¨*:?. jag ska bli mamma - v18 .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Dulia: här har det inte tagit tid att få det godkänt, å inte att få pengarna heller, men verkar som jag hamnat mellan högarna den här gången på nått vis. Blir så irriterad! Ringde ju i måndags. DÅ fanns alla uppgifter så dom sa att det skulle ordnas den här veckan. *suck* Skrikandes

• Aaattans Marie
    Hannnah:
    Det hade ju varit nice men jag tror att det sitter först när blödningarna upphör. Får se hur det blir nästa vecka.

Det positiva är att T-G är på

Magda:
    Tja, allt är värt att prova. Har lovat mig själv att försöka tagga ner lite. Ringer väl gyn om blödningarna kommer efter ÄL. Hon tyckte att det var dax att påbörja utredning i juni annars. Får se men är jag inte gravid efter sommaren spricker jag!
    Kan vårens ljus göra underverk?
  • Hannnas

Marie.. haha Äntligen ska man ju utbrista det var banne mig på tiden

• MagdaA

Nån som vet hur kinkigt det är med marmelad som datumet gått ut på? Är ju mest bara socker...tycker inte den borde bli så dålig. Luktar inte konstigt.

• Hannnas

Magda.. luktar den inte illa eller smakar skumt är det säkert ingen fara

Svar på tråden Pladdertråden!