• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • MagdaA

Vi har ett annat problem... vi har 3 garderober i vårt sovrum. Funderar på att flytta dom så att vi kan ha spjälsängen där. Jag tycker vi ska flytta dom in till "lill rummet" så nu är typ gästrum... där vi även har torkställningarna. Praktist att ha garderoberna nära när man viker tvätten. När man ska byta om är det bara å gå in dit å göra det... Men Micke tycker vi ska stäla garderoberna i alkoven utmed sovrumet, som vi använder som arbetsrum. Hmm.... databorden, garderober, massa kläder... ingen bra kombination tycker jag. Dessutom måste vi då flytta hyllan där vi har pärmar, böcker och sånt. Han vill ha kläderna nära sängen. Men, men...får se hur det blir.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan

Vems kläder har ni i garderoben då? Är det någon av er som klär på sig I sängen?
    Eller varför vill ha ha de där?
    Jag tycker det verkar smidigt som du skrev.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • MagdaA

lurk: det är våra kläder. haha! ingen av oss ha kläder på sig i sängen. Men han vill ha dom nära sovrummet säger han... får se hur det blir. jag tycker absolut vi ska ha dom i "lillrummet". är inte alls långt från sovrummet. men går bara genom vardagsrummet och några meter i hallen.

• lurksmulan

Men ni klär på er i sovrummet?
    Ha ha, vi har lite kläder i sovrummet (typ byxor och tröjor) och sen har vi t-shirts, strumpor och underkläder i hallen! Så det är värsta klädloppet för oss på morgonen!

• MagdaA

lurk: ja..alltså, nu har vi alla kläder i sovrummet. Sen har vi varisn stol i arbetsrummet där vi hänger kläder som vi använder just för tillfället. Det kan vi ju fortsätta ha, stolen i ailkoven (arbetsrummet alltså)... bäbisens kläder kommer ju endå vara i "lillrummet". Står 2 garderober där redan, en sån vi har sängkläder och handdukar i, och en som är tänkt till bäbisen.

• lurksmulan

Ni får väl ta fram kläder kvällen innan och lägga på stolarna då? Då blir det ingen större skillnad.

• MagdaA

lurk: vi har ju båda jobb som inte kräver nå snyggare kläder. Micke åker till jobbet i adidas-brallor och t-shirt. sen byter han om till mek-overallen där. Därför blir det oftast att han har sina mjukisar och nån tröja på stolen... sen kanske ett par jeans och nån snyggare tröja om man ska bort eller så. Är ju inte så att vi plockar fram rena kläder varje dag. Samma för mig. jag går ju bara här hemma i mjukisar... å jag tycker det skulle va himla praktist att ha allt samlat på samma ställe.

aja, får se om jag lyckas övertala honom, synd att han är så rackarns envis!

• JUSTer

Magda: Till hösten, när han ska upp och jobba och du ska vara hemma med bebis så är det mycket praktiskt att ha kläderna i ett annat rum om du får en morgontrött bebis och sovmornar. Då behöver ingen tända lampan

Gravid - v. 15
  • MagdaA

JUSTer: haha! en mycket bra argument!

• MagdaA

Nån här som brukar se "What about Brian" på 5:an?

Svar på tråden Pladdertråden!