• babyblomma

Kläder till hundar varför????

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ska ha kläder eller skor på sin hund...
    Detta är mer en sjuk mode och oftast gör det inte någon nytta på hunden utan det är bara ägaren som går omkring och är glad...
    Jag skrev oftast eftersom det finns raser som kräver täcke m.m pågrund av kyla och dylikt...

Finns det någon som vill förklara detta och ge mig en bra anledning till varför hunden ska vara en mode pryl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 23:49:37:
    Ett sjukt mode ska det stå Ursäkta

• Svar på tråden Kläder till hundar varför????
  • menu

nu har jag inte läst så mycket här, men vi har två långhåriga chihuahua killar, den ena fryser direkt när det är runt -10 c den andra klarar sig kortare svängar upp till -15 c, över de behöver de kläder för att inte bli sjuka (de har dessutom haft förkylningar å halsgrejs som krävde penecilin!)
    vi daltar verkligen inte med hundarna utan har bara då det behövs å har praktiska täcken!

• veronicaermanbriks

sen handlade det ju inte om just de hundar som är frusna vilket har sagts många ggr på denna tråd, så även i ts

Bättre med en dålig sanning än en bra lögn.
  • cåbra

veronica....: Tja, jag har ju hår på kroppen, eller vad menar du?

• cåbra

Gos Mys: När och hur har de hundarna visat att de vill ha kläder?

• babyblomma

cåbra
    ja du har hår men ingen päls, hundar päls pågrund av ett v vist syftet att dom ska slippa bära kläder..Men som sagt VISSa raser kräver att bli täckade pågrund av oss människor..

• veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 01:47:55 följande:
    veronica....: Tja, jag har ju hår på kroppen, eller vad menar du?
    svarar som babyblomma
  • cåbra

babyblomma: du säger att vissa raser kräver att bli täckta på grund av oss människor, vilka då?

• veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 02:17:33 följande:
    babyblomma: du säger att vissa raser kräver att bli täckta på grund av oss människor, vilka då?
    kinesisk nakenhund, chihuahua mfl.
  • cåbra

Glömde tillägga en viktig sak: varför måste dessa djur bli täckta av oss människor?

• veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 02:20:07 följande:
    Glömde tillägga en viktig sak: varför måste dessa djur bli täckta av oss människor?
    de är framavlade av oss människor att bli till det de är. Vargen som är grunpelaren till alla hundraser har päls och klarar all kyla. en nakenhund blev inte en nakenhund av sig själv.
Svar på tråden Kläder till hundar varför????