Du måste logga in för att svara i en tråd.

• babyblomma

Kläder till hundar varför????

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ska ha kläder eller skor på sin hund...
    Detta är mer en sjuk mode och oftast gör det inte någon nytta på hunden utan det är bara ägaren som går omkring och är glad...
    Jag skrev oftast eftersom det finns raser som kräver täcke m.m pågrund av kyla och dylikt...

Finns det någon som vill förklara detta och ge mig en bra anledning till varför hunden ska vara en mode pryl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 23:49:37:
    Ett sjukt mode ska det stå Ursäkta

• Svar på tråden Kläder till hundar varför????
  • veronicaermanbriks
    Löööv skrev 2006-12-24 00:48:19 följande:
    Att klä ett djur för mode är larvigt enligt mig.Men om djuret fryser så varför inte?. Gå naken själv och ta en till funderare
    så vitt jag vet så har hundar päls

Naken hund, chihuahua mfl räknas inte!Räcka ut tungan
    Bättre med en dålig sanning än en bra lögn.
  • Jeja

Jag har en väääääldigt frusen chihuahua tjej, o hon får ha en fleece tröja på sig på vintern, o de är abslout inte för att jag vill vara trendig eller nåt, utan det är för att hon huttrar o fryser annars för hon är sååå liten o tunn

• cåbra

jeja: jag huttrar o fryser oxå när det är kallt

• veronicaermanbriks
    cåbra skrev 2006-12-24 01:13:12 följande:
    jeja: jag huttrar o fryser oxå när det är kallt
    har du päls???
  • ming

Ts stämmer ju faktiskt inte.
    Oftast, som ts skriver, så har ägarna kläder (jackor/tröjor/täcken) för att hunden behöver det. Sen passar de på och skaffar något som är någorlunda snyggt, och inte bara en ful röd/grönrutig flistygbit.

Kossan af Svammel
  • ming

Sen finns det många hundar, både små och stora, som har problem med lederna, reumatism och liknande, och då gör kylan dem stela och de får ont. Dessa hundar behöver kläder för att hålla värme på lederna och slippa få så ont.

Kossan af Svammel
  • ming
    veronicaermanbriks skrev 2006-12-23 19:08:32 följande:
    Men när en schäfer, labbe elle liknande kommer i stickad polotröja, då dör jag!
    Läs mitt senaste inlägg.
    Många hundar av vanliga raser har dessa problem med lederna, särskilt äldre hundar, och då spelar det ingen roll om man är Lab, schäfer eller något annat.
    Kossan af Svammel
  • Ciccin3

Jag är urless på modet i att förmänskliga hundarna, med kläder och ännu värre, SKOR!?

Min staffe behöver ett täcke när det kryper ner under minus fem, och jag har köpt ett svart med reflexer, hur oblingat som helst. Kläder har hon i form av päls.

• veronicaermanbriks
    ming skrev 2006-12-24 01:19:41 följande:
    veronicaermanbriks skrev 2006-12-23 19:08:32 följande: Men när en schäfer, labbe elle liknande kommer i stickad polotröja, då dör jag! Läs mitt senaste inlägg.Många hundar av vanliga raser har dessa problem med lederna, särskilt äldre hundar, och då spelar det ingen roll om man är Lab, schäfer eller något annat. Kossan af Svammel
    men varför ha det på en dullt frisk hund av dessa raser??? bara en stilla undran.
  • Gos Mys

Vissa av mina hundar bär kläder för att dom fryser helt enkelt, Sen så betalar jag mer än gärna 900kr för en funktionell och välgjord jacka som dessutom är iögonfallande för oss människor.
    Min Oliwia älskar sina kläder och blir helt ifrån sig av lycka när vi tar fram dem och ska klä på henne.

Svar på tråden Kläder till hundar varför????