Du måste logga in för att svara i en tråd.

• babyblomma

Kläder till hundar varför????

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ska ha kläder eller skor på sin hund...
    Detta är mer en sjuk mode och oftast gör det inte någon nytta på hunden utan det är bara ägaren som går omkring och är glad...
    Jag skrev oftast eftersom det finns raser som kräver täcke m.m pågrund av kyla och dylikt...

Finns det någon som vill förklara detta och ge mig en bra anledning till varför hunden ska vara en mode pryl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 23:49:37:
    Ett sjukt mode ska det stå Ursäkta

• Svar på tråden Kläder till hundar varför????
  • ming
    1978nettan skrev 2006-12-24 08:42:08 följande:
    har inte läst hela tråden men undrar en sak:  alla hundar ska väl klara kyla? det e väl inte meningen att man ska klä på dom?? för ett par år sen fanns det väl ingen hund som hade kläder??  men man får ju sig ett gott skratt varje gång man ser en hund med kläder, det ser verkligen idiotiskt ut!
    Uppenbarligen har du inte särskilt mycket kännedom om alla hundar, för då hade du ju inte sagt att alla hundar ska klara kyla.
    En del hundar har kläder för värmens skull, andra för ha hålla sig torra från regn och slask (och därmed indirekt även värme, eftersom man blir kall om man blir blöt).
    Kossan af Svammel
  • Miafialoppenkorv

Hm,inte orkat läsa allt men va "f a" de är ju djur som ska klara kyla eller... mina hundrar har tjock go päls men de är ute mycket me...klart hundar som bara är ute för rastning några gånger om dygnet får väl glesare tunnar päls men nja fan vet.

• Miafialoppenkorv

Måste ju bara tillägga att innan människan böra lägga sig i och framavla det konstigare efter det andra så klara sig hundarna utmärkt i kyla!!!

• ming
    Miafialoppenkorv skrev 2006-12-24 22:45:04 följande:
    Hm,inte orkat läsa allt men va "f a" de är ju djur som ska klara kyla eller... mina hundrar har tjock go päls men de är ute mycket me...klart hundar som bara är ute för rastning några gånger om dygnet får väl glesare tunnar päls men nja fan vet.
    Ja, för alla hundar är ju självklart som dina, med likadan tjock go päls.
    Förresten, alla svenskar bor i lägenhet, för det gör ju jag!

*ironi* Skrikandes
    Kossan af Svammel
  • ming
    Miafialoppenkorv skrev 2006-12-24 22:47:46 följande:
    Måste ju bara tillägga att innan människan böra lägga sig i och framavla det konstigare efter det andra så klara sig hundarna utmärkt i kyla!!!
    Jaså, hur såg hundarna ut innan de började avlas på då?
    Det fanns alltså inte olika hundar med olika egenskaper, beroende på var i världen de har utvecklats, utan det fanns endast exakt likadana hundar spridda över hela jordklotet? Undrar hur människan fick in extra gener som fick hundarna "sönderavlade" då, för generna med tex kort päls och dåliga leder med reumatism kan ju tydligen inte ha funnits innan människan la sig i.

*ännu mer ironi*
    Kossan af Svammel
  • Miafialoppenkorv

Sedan är vi ju experter på att hitta på det ena efter det andra... kläder till hundar,ja jag fnyser...jag tror ju att det man vänjer en hund vid det tål den.. oh va skit jag får nu...men önskar ändå er alla en riktigt god jul och ett gott nytt!!

• Miafialoppenkorv

'Alla hundar härstammar fråm vargen...

• Miafialoppenkorv

Nä, alla hundar har inte samma päls som mina!! såklart!! men om de får leva fritt ute längre tid får de tjockare o grövre päls!! Det är min åsikt iallafall!!

• veronicaermanbriks

Alla hundar härstammar från vargen. så även chihuahua! på ett eller annat sätt!

Bättre med en dålig sanning än en bra lögn.
  • majzzan

I går fick min lilla vovve en tröja av tomten... nu väntar vi bara på riktig kyla!!

Svar på tråden Kläder till hundar varför????