• babyblomma

Kläder till hundar varför????

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ska ha kläder eller skor på sin hund...
    Detta är mer en sjuk mode och oftast gör det inte någon nytta på hunden utan det är bara ägaren som går omkring och är glad...
    Jag skrev oftast eftersom det finns raser som kräver täcke m.m pågrund av kyla och dylikt...

Finns det någon som vill förklara detta och ge mig en bra anledning till varför hunden ska vara en mode pryl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 23:49:37:
    Ett sjukt mode ska det stå Ursäkta

• Svar på tråden Kläder till hundar varför????
  • Blomsterpinglan

Meh det va ju det jag menade.

• veronicaermanbriks
    Blomsterpinglan skrev 2006-12-21 23:57:30 följande:
    Meh det va ju det jag menade.
    aha *trööög*
    Shit happens and then you die...God jul
  • Blomsterpinglan

det skiljer väl inget mellan dessa plagg, två framben som är täckta kanske?;)

Nämnde jag att min lilla har svarta tasskyd, "skor"?

• Blomsterpinglan

Det är jag som är lite svårförklarad av mig bara..hehehe

• babyblomma

Ja men d et är väl bra mot saltet på vintern, helt annan sak tycker jag..
    Kan själv tänka jmig det till min hund denna vinter

• veronicaermanbriks
    Blomsterpinglan skrev 2006-12-21 23:58:20 följande:
    det skiljer väl inget mellan dessa plagg, två framben som är täckta kanske?;)Nämnde jag att min lilla har svarta tasskyd, "skor"?
    jo det skiljer sig när jackan har huva med ludd och är camofärgad...tasskydd tänker jag själv skaffa då det skyddar tassarna mot saltet!
    Shit happens and then you die...God jul
  • mallansprallan

Har en JRT som är väldigt frusen av sig. Kalla vinterdagar behöver hon faktiskt ha något på sig för att inte frysa. Då tycker jag det är roligare om det är något som är snyggt :)

• babyblomma

Veronica, du har så mycket dubbel moral så det finns inte..
    Din hund springer ju runt med kläning, smycken och målade naglar

• Blomsterpinglan

Det som kan vara lite roligt är att verkligen se på när vovven använder tasskyddet första gången. Dom lixor hoppar på tre ben och går konstigt. Min lilla ficka jag bära ut och sätta i snön, hon gillade inte tasskydden i början,men hon blev van efter två dagar, inga blodiga tassar mer!

Svar på tråden Kläder till hundar varför????