• babyblomma

Kläder till hundar varför????

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ska ha kläder eller skor på sin hund...
    Detta är mer en sjuk mode och oftast gör det inte någon nytta på hunden utan det är bara ägaren som går omkring och är glad...
    Jag skrev oftast eftersom det finns raser som kräver täcke m.m pågrund av kyla och dylikt...

Finns det någon som vill förklara detta och ge mig en bra anledning till varför hunden ska vara en mode pryl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 23:49:37:
    Ett sjukt mode ska det stå Ursäkta

• Svar på tråden Kläder till hundar varför????
  • Lyndi

Jag skaffade ett termotäcke till min hund, eftersom jag inte ville sätta in honom i en kall bil i bara sin päls, efter ett träningspass.... han är boxer och saknar underull...

• ming
    Miafialoppenkorv skrev 2006-12-24 22:57:21 följande:
    Nä, alla hundar har inte samma päls som mina!! såklart!! men om de får leva fritt ute längre tid får de tjockare o grövre päls!! Det är min åsikt iallafall!!
    Din åsikt ändrar ju inte på fakta. Jag skulle vilja se exempelvis den bullterrier, whippet, rodesian ridgeback, etc etc som skulle växa tjockare och grövre päls om de får vara ute.
    Kossan af Svammel
  • ming
    veronicaermanbriks skrev 2006-12-24 23:58:22 följande:
    Alla hundar härstammar från vargen. så även chihuahua! på ett eller annat sätt!Bättre med en dålig sanning än en bra lögn.
    Snarare, idag räknas vargen som stamfader till hunden. Vargen utvecklades för mellan 40-60 millioner år sen, och utvecklingen till hunden startade förmodligen för omkring 76 000-135 000 år sen. Dvs, vi människor hade inte så mycket att göra med vad de olika hundarna fick för egenskaper, beroende på var i världen de utvecklades.
    Kossan af Svammel
  • copycat

Min hund har ett regntäcke med flis inuti Han fryser som fasen om det regnar o blåser och vägrar gå ut om man inte sätter på han detta

Kan hända att detta är helt galet...vad vet jag Men huvudsaken är att han är välmående!!! Han har dessutom inte så tjock päls!

• KickStart

Kläder på hundar är väl en modefluga antar jag. Undantaget vissa raser som behöver lite extra på kroppen i kylan.

Vi har dvärgschnauzrar och de har varsit thermotäcke när det är riktigt kyligt ute. Vi använder det beroende på hur nedtrimmade de är förtillfället.
    Hanen har dessutom en skinnkeps
    Fast maken gillar den inte alls påstår att "snasse" ser ut som någon som frekventerar "Blue Oyster Club"
    Kan inte förstå vad han menar med det

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • cåbra

Gos Mys inlägg 105: Din beskrivning av Oliwias beteénde är exakt detsamma som de flesta hundar visar när när man tar fram kopplet alternativt säger ska vi gå ut?
    Klart hon fryser när hon är ner-rakad, varför gör ni så?
    Att inte hunden gillar pälsvård tycker jag är en bedrövlig ursäkt.

• cåbra

Ming inlägg 111: Jag skulle mycket väl kunna tänka mig regnkläder på den gosiga Siberian Husky/Schäfer blandningen jag är delmatte i men inte sjutton för att han skall slippa frysa, för det gör han inte förrän helvetet fryser till is om ens då.
    Utan för att jag inte orkar torka torka allt underhår (ullen) fyra gånger om dagen. För min bekvämlighet alltså.

• cåbra

Lyndi: Boxer är min absoluta favorithund och eftersom du är ute på träningspass så utgår jag ifrån att du vet att detta är bland de starkaste och mest krävande hundarna. Har aldrig hört talas om att de skulle må dåligt av att komma från ett tränings pass in i en bil! Kall eller inte. Hundar är inte människor, snarare kan jag tänka mig att djuret får ett värmeöverslag av termotäcket i bilen.

• babyblomma

Cåbra:
    Vad ville du veta mer än det Veronica skrev till dig, det hon svarade står för mig med

• cåbra

babyblomma: Tråden ligger varken i humor eller i sandlådan så varför får jag svar = Goddag yxskaft?
    Jag är ju för sjutton MED dig i din Ts!!
    Fattar ingenting

Svar på tråden Kläder till hundar varför????