• babyblomma

Kläder till hundar varför????

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ska ha kläder eller skor på sin hund...
    Detta är mer en sjuk mode och oftast gör det inte någon nytta på hunden utan det är bara ägaren som går omkring och är glad...
    Jag skrev oftast eftersom det finns raser som kräver täcke m.m pågrund av kyla och dylikt...

Finns det någon som vill förklara detta och ge mig en bra anledning till varför hunden ska vara en mode pryl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 23:49:37:
    Ett sjukt mode ska det stå Ursäkta

• Svar på tråden Kläder till hundar varför????
  • BeccaS

Vi har köpt en polotröja till vår hund (en chihuahua) eftersom att han inte klarar av att vara ute ananrs i denna kyla.

Det tycker jag borde vara ett rimligt svar :)

• annika11

jag har kläder på min ena hnd hon älskar det och lider om hon inte har kläder på sig det är en nakenhund och ska hon ändå ha kläder så kan hon få ha snygga

• veronicaermanbriks
    annika11 skrev 2006-12-23 16:02:47 följande:
    jag har kläder på min ena hnd hon älskar det och lider om hon inte har kläder på sig det är en nakenhund och ska hon ändå ha kläder så kan hon få ha snygga
    hur vet du att din hund älskar det?
    Shit happens and then you die...God jul
  • annika11

babyblomma
    en overall eller jacka med ben fyller större funktion då den värme bättre än ett täcke tänk skälv vill du gå ut i väst eller jacka vilket är varmast

• babyblomma

annika11
    Alla är vi olika och inga kläder kommer någonsin komma på min hund, men ett täcke och tass skydd för saltet är ok FÖR MIG..INGET ANNAT..

• AgainstMe

Jag ser inte helelr någon större anledning för hunden att ha onödiga kläder eller skor på sig.
    Något som gjorde mig bedrövad var på hundmässan häromhelgen, då det i chihuahua-montern står två Paris Hilton-lookalikes med varsin påklädd chihuahua under armen. De står alltså där för att representera rasen.. (OT, kanske..)

Min hund (dobermann) har täcke då han ligger i bilen i väntan på sin träningstur när vi kör sök, samt efter träningen.

• Baby Angel

vi har en liten chi balndning som brukar ha kläder på sej, men det är t ex: stickad polotröja för värme. regntäcke för regn och en myströja när vi e borta o inte eldar hemma. (13`C)
    snyggt ska de självklart vara, varför inte lixom? jag skulle aldrig ta ut honom i nåt riktigt gräsligt o fult. Sen har han inte alltid kläder, det blir mest när man ser att han fryser eller när han själv kommer bärande på en tröja o vill gå ut.

skor därimot tycker jag är väldigt fel...
    en hund kan gå precis likabra utan skor. skor kan skada djuren, då dom inte får gå efter sin form på tassen. ryggproblem, patellafel ökar på småhundar, leder osv. sen så vet jag att en del hundar fryser väldigt om tassarna på vintern...
    jag har benvärmare på min hund på vintern, stickade.
    det är nog en vanesak att vänja sig vid kyla.

men skor, (om det ej när skyddsskor som är mjuka med kardborreband), glasögon, väska, byxor (om det ej är en hel overall) de tycker ja e fel... varför glasögon på en hund? helt sjukt. de finns till o me inne tofflor nu, gula med ankor på..

Så tycker jag! :D

• babyblomma
    AgainstMe
    Precis som jag menar, vem fan vill smycka sin hund som Paris hilton...
    Det är djur och inga modeprylar...

• Hugofelicia

Sicken arg ton det var här då.
    Har man en hund som fryser då det är kalt är det väl inget fel med kläder som fyller sitt syfte.
    Bara man vänjer hunden vid det så den inte känner obehag.
    Sen om kläderna ser bra ut gör väl inget...

• JeckaH

Babyblomma: På vilket sätt stör det dig? Tycker du att det är djurplågeri med en snygg tröja på en hund? Liiiite perspektiv tack!

Svar på tråden Kläder till hundar varför????