• babyblomma

Kläder till hundar varför????

Kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man ska ha kläder eller skor på sin hund...
    Detta är mer en sjuk mode och oftast gör det inte någon nytta på hunden utan det är bara ägaren som går omkring och är glad...
    Jag skrev oftast eftersom det finns raser som kräver täcke m.m pågrund av kyla och dylikt...

Finns det någon som vill förklara detta och ge mig en bra anledning till varför hunden ska vara en mode pryl???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-21 23:49:37:
    Ett sjukt mode ska det stå Ursäkta

• Svar på tråden Kläder till hundar varför????
  • babyblomma

För mig ä'r det patetiskt att klä på sin hund för att den ska vara söt, täcken är bra men kläder är något som vi människor använder för vi tycker det är söt..INTE HUNDEN

• Alvarin

Jag funderar på en overall eller en tröja till min hund i vinter om kylan kommer. Täcken sitter inte lika bra. Och så ett par skor, så han slipper köldsprickor i tassarna.. Han är så känslig för kyla så det är fånigt. Mössa borde han ha också, örsnibbarna spricker de med när det är kallt och måste tejpas
    Fast han hatar att ha kläder, hela hunden "säckar ihop". Men ibland finns ju inga alternativ.

• mallansprallan

Jag tror faktiskt inte min hund lider för att hon får ha en mjuk och go tröja istället för ett täcke. Det där är ju bara fånigt! Tycker verkligen att man kan jämföra med barn.

Som Nybebis skrev vad är det som säger att hunden lider och inte barnet. Varför får barnet vara en modeaccesoar? Tillägger att man hund inte är en modeaccesoar bara för att hon har en snygg tröja istället för ett fult täcke!

• mallansprallan

Har sett småflickor och pojkar i jeans och de kan ju inte röra sig ordentligt.. är det bättre??

• babyblomma

Mallansprallan
    Men jag föredra täcke på en hund för JAG tycker det är både snyggare och fyller en bättre funktion...
    Håller din tröja för regn och blåst????

Men som sagt det är min åsikt och alla är vi olika, kan inte påstå att jag använder mitt barn till en mode docka heller...

• CrazyOne

Hundar fryser ju.

Har själv en staffe som är en fryslort.
    1 täcke
    1 stickad tröja
    2 T-shirts..

Däremot skulle jag ALDRIG sätta på han ballerinakjol och grejer.
    Där går gränsen.

• mallansprallan

Jag har ett täcke när det regnar..... men det behöver jag inte använda så ofta eftersom det är när det är snö som hon fryser.

• babyblomma

Har jag sagt det??
    Men jag använder jeans på min son då vi ska bort, men dom är mjuka jeans så det lider han inte av...

Kan fortfarande inte förstå var barnen kommer in i bilden, utan det handlar om hundar och inte barn..

• mallansprallan

Därför att jag försökte göra en jämförelse då alla reagerar på hundar men inte på barn.

• Malleh

Jag vill ha en nakenhund så vid kyligare väder skulle den isf få kläder men inte annars :O

Svar på tråden Kläder till hundar varför????