• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Jag tar mig friheten att starta en ny tråd då den gamla stängts! Sorry om någon annan hunnit starta en ny.

De gamla trådarna
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m2701901.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m3701347.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m4944276.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m6189521.html

Del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m8349465.html

Del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m10454579.html

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkommna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-31 21:46:38:
    haha ivrig som jag är glömde jag ju förra tråden =)

del 7
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m12873891-1280.html

• Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
  • Melisabeth

taco =)
    Jo vi såg ju fötterna tydligt en gång när hon liksom "sprang" å insidan mage.. de stack ut ordentligt =) Inte tår som syntes iofs, men allt är ju trevligt =)

Det roligaste var ju att överbevida A som inte trodde mig när jag sa att det var en hand
    Det blev tyst på honom när han fått svar på tal av damen där inne =)
    *fniss*

v 25 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Winnertaco

Mel
    Det är helhäftigt!
    Hur mår du nu då? Har illamåendet försvunnit? Inget ont i ryggen eller så?

• Melisabeth

taco - jag har ont i rygg, höfter, bäcken, svanskota och lår... mest hela skiten mellan knän och skuldror alltså.. =/ tror det är foglossning (bör väl vara) eftersom jag känner mig "skranglig".. dvs att det inte sitter ihop riktigt som det ska.

Mår illa lite då och då, men inte alls lika konsekvent som tidigare =)
    Lite lättare sammandragningar ibland också.. men inte ofta
    Får blodsocker fall och yrsel då och då.. Men inget som jag inte överlever just nu iaf =)

Haha, oj vad kry man låter =)

• Winnertaco

Mel
    Jo, jag minns hur det var, det var svårt att säga att man mådde bra när man hade så mycket krämpor, och då hade jag ändå inte ens hälften av det du har! Har du bett bm titta på ryggen eller varit hos någon läkare?

• Melisabeth

jag skall till BM nästa vecka.. så tänkte höra med henne då =)
    Jag är lite förvånad över att hon inte sagt ngt alls om saken eller frågat eller så...  Men hon bör väl kunnna säga ngt iaf om jag frågar =)

Tror att en anledning till ryggen just är att jag svankar såpass mkt.. inget som grav får mig till, jag har alltid väldig svank... så nu hänger väl nga extra kilon just på svanken och gör den extra mkt... antar jag.. Höfterna/bäckenet är värre än ryggen oftast iaf, och det vore ju skönt att iaf få svar på att det är/inte är foglossning, eller vad man kan göra åt det =)

• Fru Indosaurie

mel
    ring en sjukgymnast (man får gå 4 ggr utan remiss väl?), då får du lära dig rätt hållning och övningar, det är jätteviktigt för det kommer att bli mkt tyngre.

• Winnertaco

Ja, om du har ont i ryggen, Mel, så be om hjälp! Jag fick ont i knäna under gravidteten, och jag ångrar verkligen att jag inte bad om hjälp, jag lider av det fortfarande!

Visste ni förresten att man föds utan knäskålar?!? Läbbigt!! Andreas hörde det på radion igår..

• MallaMojs

fru I...jaha, du menar så Ja, jag sa ju att jag var koko... Jag fattade det som om att värken inte ens gått över förrän nästa kom Haha...sorry!

Gissa vem som ringde mig då? Chefen...och jag ska jobba kl.16 *suck* Men då får jag iaf de där pengarna jag tjatat om...

• Fru Indosaurie

malla
    jag såg förresten att du skrev förut i tråden om skötbord på badkar, det har ju vi.
    Det skulle nog kanske kunna funka med ett sånt som inte har nåt glapp mellan vägget och badkaret..beror på hur bred kanten är.
    Om du kommer hit kan du ju spana in vårat så ser du.
    Vi har aldrig någonsin bytt blöja någon annanstans än på skötbordet när vi har varit hemma. Jag hittade det kalasbilligt på blocket, bara 250 kr och då är det ett sånt som man fäller upp när man duschar.

• Winnertaco

Varför skulle man byta blöja nån annanstans än på skötbordet när man är hemma? Iofs om man har lite större barn, som kryper eller går, då kan jag förstå att de inte vill ligga still på skötbordet!

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)