Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Det hela verkar mycket skumt, och det är konstigt att de bara kan kräva att man betalar sådär genom att bara DE besiktar. Jag fick betala 2500 spänn för nya tapeter när jag flyttade en gång, det enda jag gjort var att ha en säng och då blir det ju ett märke på tapeten i den ändan man haft huvudet. Men enligt hyresbolaget fick man inte ha en säng...

Johanna 061223
  • Winnertaco

Nä, man OM man nu absolut ville ha en sång så skulle man sätta upp nån sorts panel som skydd för tapeten...

Nu ska vi bege oss ner på stan i yrvädret. Johanna gallskriker för att hon hatar att vara påklädd i overall och bilen är väl översnöad eftersom vi inte ställde in den igår. Det här ska bli kul!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Nu är vi tillbaka från stan, det blev en fika med två andra mammor, sedan orkade vi inte gå ut och kolla i affärerna, det snöar ju massor!

Angående försäkringar så anser nog jag att man bör ha det på djur, i alla fall hundar. En självrisk på 1500 klr är ju ingenting om de bryter ett ben, tex. Det går ju lätt på 15-20 000 annars Alla gör väl iofs som man vill, men det är dåligt att avliva ett djur för att man inte hnar råd med en operation som skulle kunna få djuret helt återställt.

Hur går det letw, har du hört från hyresgästföreningen?

Johanna 061223
  • Winnertaco

Våra grannars hund bröt benet, det hade gått på 17000 utan försäkring med alla efterbehandlingar och medicin (värktabletter). 25 000 fick mamma och pappas granne punga ut med när deras katt svalde en sten, de hade ingen försäkring, vilket de ångrade då...

Vi har försäkring OCH ett eget konto för Jaxon där vi sätter in 500 kr/månad om nått skulle hända, man måste ju ändå punga ut med pengarna först... Utöver det köper vi foder för 500 kr/månad. Det är ju fasen dyrare med hund än med barn

Johanna 061223
  • Winnertaco

Nu ska jag skriva en lista på allt som jagh anser att jag och Andreas bör disskutera... Så att det blir gjort nån gång! Inte så att vi är osams eller har en massa otalt mellan oss, men det är ju en massa saker vi borde disskutera och bestämma som aldrig blir av för att det finns så mycket andra roligare saker att prata om

Johanna 061223
  • Winnertaco

Fru
    Det är ju just det som är problemet, att jag bara pratar och pratar och pratar, fast om fel saker så att vi alltid kommer från ämnet eller aldrig kommer till det överhuvud taget. Jag har skrivit bil, nytt boende, barnförsäkring, föräldraledighet och dop hittils.

Johanna 061223
  • Winnertaco

Ja, vi måste nog flytta i alla fall inom ett år, den här lägenheten är alldeles för trång. Vi får inte plats som det är nu, hur ska det då gå med ett barn som börjar vilja ha ett eget rum att leka i... Lova att ni inte säger upp kontakten med mig nu för att ni tycker att vi är helt knäppa, men viu har funderingar på att bo på nedervåningen hos Andreas föräldrar nått år (hans pappa är sjuk och de behöver hjälp, det hela är en lång historia) och sedan kanske ta över huset när dom inte orkar med det längre.

Tyvärr vill nog mitt jobb veta när jag tänker komma tillbaka. Jag har ju sagt maj prelimenärt, och jag kan nog inte komma sista veckan i april och säga att "nej, jag kommer inte förrens i augusti".

Kanske man skulle försöka få in en omgång bröd i ugnen!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Fru
    Vi ska också hem i helgen, du kan få komma hem till oss om du inte orkar med din familj

Johanna 061223
  • Winnertaco

Jo, det är nog en bra lösning, bara man kommer överns om allt innan vi flyttar dit så att alla parter vet vad som verkligen gäller med alla räkningar och allt sånt. Jag gillar dem, och är det bara för en begränsad tid så går det nog bra, med tanke på hur mycket pengar man tjänar på det!

Fru
    Vi har nog inte så överdriver mycket att göra, så om ni har tid och lust kan vi fika på stan, så få vi en ursäkt att komma bort också! Nuförtiden finns det ju faktiskt i alla fall ett café i hålan!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Fru
    Ja, det är ju sant... Men det finns väl även ett som är "lite modernare" numer om jag har fattat det rätt. Sen har vi ju även Åhlens cafteria, där fikade alltid vi när jag var liten!
    Vi kommer nog sent på fredagskvällen, Andreas ska spela basket i Borlänge 19:30, så jag och J får häcka på Kupolen under tiden. Åker ni hem på söndag? I sånna fall kan vi ju kanske ta det då, om ni orkar?

Johanna 061223
Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)