Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

Förkossningen, det var ett nytt ord!   

Johanna 061223
  • Winnertaco

Förkossningen låter som att man blir en kossa där, men det är väl snarare så att man går från kossa till människa igen under besöket där. Eller så kommer man därifrån som en mjölkkossa!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Jag var in en gång i slutet av graviditeten för att jag inte tyckte mig känna någras rörelser. Först en ctg-remsa som var enligt skolboken och som registrerade massor av rörelser som jag inte kände av alls. Sedan ett ul som  också visade att allt var toppen där inne (blev jag lite besviken eller, jag hade hoppats på typ "oj då, lite dåligt med fostervatten var det här, är det okej att vi sätter igång dig imorrn bitti?" ) Jag trodde att nu när jag slappnar av så kommer rörelserna tillbaka, men icke då, det var först nästa morgon som det var party där inne igen... Så de kan röra sig för fullt där inne utan att man märker det de små rackarna!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Ja, visst är det förvånande, och även att det bara behövs att de flyttar på sig så lite och så helt plötsligt så känner man inte alls att de rör sig

Undra om jag inte ska ta och åka ensam ikväll i alla fall, varför skjuta upp bilresan mer än nödvändigt....

Johanna 061223
  • Winnertaco

Ja, ja jag åker väl själv idag då *muttrar* Så får sjuklingen klara sig bäst han vill här hemma!

Fru
    Vad roligt med babysim, jag vill också! Undra när mitt avslag ska behaga försvinna egentligen...

Johanna 061223
  • Winnertaco

puck
    Nä... det kan ju hålla i sgi upp till 12 veckor har jag fått höra, så med min otur betyder det 5-6 veckor till...

Johanna 061223
  • Winnertaco

Fru
    Det hade du förtjänat efter allt du fått stå ut med under förlossningen!

Johanna 061223
  • Winnertaco

Avslag är värre, mensen vet man att det försvinner om x antal dagar, avslaget vet man inte. Dessutom finns det tusentals restriktioner medans man har avslag...

Johanna 061223
Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)