NTI Skolan
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
annsing82: jaha va bra, står det nånstans på csn? jag funderar på att kanske ta lite lån om det blir fler kurser sen, om dom här funkar bra kan det ju tänkas jag läser fler kurser...då vore det skönt med lite extra pengar..
Frida S jag är också jättenervös för betygsamtalet får totalt hjärnsläpp ibland när jag ska prata och han bara frågar och frågar
. Sitter här och pluggar nu kollar verben, klockan har jag svårt för så den tittar jag på.
Hur går det för dig?
Man får väl välja tid man ska göra provet? Hade tänkt att göra det på eftermiddagen när min man kommit hem och jag kan stänga in mig med datorn.
SusanneS - för mig har det kört ihop sig. min dotter fick feber idag på eftermiddagen så hon måste vara hemma imorgon. jag ska ha muntligt kl 11 men har försökt flytta fram det till 12 då hon sover middag... sen kommer min sambo hem vid 13 så då kan jag göra provet.. det e så jobbigt med vinter och förkylningar som ställer till det i planeringen! men men.. det löser sig. har massa att plugga med men det får gå som det går.. jag tycker verben e svårare att lära sig utantill än klockan.. det e ju olika det där vad som fastnar!
Frida S jag har ingen tid för det muntliga ännu, hoppas kunna ta det nästa vecka.Imorgon går det inte med barnen har försökt att göra dom muntliga uppgifterna när dom var hemma men jag kan inte både prata med läraren och passa barn samtidigt.
Jag har fått skjuta upp och ändra tider massa gånger men dom är verkligen flexibla med det så jag hoppas att det går bra denna gången också
.
ska ha betygsamtal snart.. läser matte nu.. vad brukar de fråga så att jag är lite förberedd?
Mamma
Har inte läst matte iofs, men mina lärare brukar fråga mer genomgående om provfrågorna och de sakerna som man har haft på inlämningsuppgiften. En av lärarna sa en gång att det inte var något att gå igenom så var betygssamtalet klart i stort sett, medans sista kursen jag hade var det ett förhör på över 30 min
Enorm skillnad alltså, så det är svårt att förutspå något.
HEJ!
Jag ska läsa Engelsa C på NTIskolan i sommar. (Distans). Är det någon av er som har gjort det? Är det svårt? Vad innehåller kursen?
Både min Engelska A och min Engelska B lärare har sagt att de inte tror jag kommer ha några som helst problem med Ckursen, och att den inte är mycket svårare än Bkursen, bara upplagd på ett annat sätt. A & B har jag visserligen läst på en annan skola och inte på distans, (har MVG i bägge) men jag tycker att C låter så avancerat. Oroar jag mig i onödan?
Eng C är en rolig kurs, inte svår alls. Tat lugnt!!
Hade du VG eller MVG i engelska B kommer du klara engelska C bra, den var väldigt lik engelska B, men min kurs var nästan helt "fri", det var skillnaden (läste dock inte på NTI) den bestod i att skriva små uppsatser, analysera ett gäng noveller och någon film. Kort sagt, den var mest rolig, dock hade de som hade "bara" G i B-kursen lite svårt för allt det fria vet jag, de hade behövt mer undervisning
strawberryicecream och Indianica:
TACK!!! Nu ser jag bara fram mot kursen, blir nog riktigt kul....