• m a m m a

NTI Skolan

Någon ska ska börja på distans om en vecka?

• Svar på tråden NTI Skolan
  • m a m m a

jahaa okej

då har man ju det såklart sparat på datorn

• Pink Rose

Precis, så vidare att inte hela datorn blir svart så det inga problem.

• m a m m a

tack pink rose för svaret
    nu känns det 100 ggr lättare att veta att man kan göra provet när man vill under dagen

sonen brukar våldföra sig på tangentbordet när han får tillfälle, inte så bra under provet hehe

nu ska jag sova

gott nytt år på dig!!! :))))
  • Pink Rose

Haha, då är det ingen hit att göra provet med honom

Bara glad att jag kunde hjälpa till, lycka till med studierna Och gott nytt år själv!

• FridaS

ett lite inlägg bara när det gäller slutproven - man kan göra dom på fredagen, lördagen eller söndagen. samma som med inlämningsuppgifter, dom ska ha dom i sin mail när dom kommer på måndagsmorgonen, alltså har man helgen på sig med. det har jag fått veta i alla fall. det har underlättat för mig dom gånger jag läst fyra kurser på kvartsfart, orka göra fyra slutprov på samma dag

• Spegel

Ursäktar att jag hoppar in i din tråd TS men jag måste fråga. Om min hemkommun inte finns med i listan på hemsidan. Får inte jag söka på NTI skolan då?

• Pink Rose

Female
    Då måste du bli beviljad av din hemkommun först, och om de går med på det så skickas ansökningarna till NTI skolan. Kontakta en syo så hjälper dem dig

• Spegel

Men alltså läser man kurserna månadsvis? typ en kurs på 4 veckor?

• Pink Rose

Om det är heltid och 100 poäng ja.

• Spegel

Å det skulle passa mig perfekt.. men det känns som om chanserna att kommunen ska fodkänna det hela är minimala då det finns kumvux på distans här.. men då e det per tremin....

Svar på tråden NTI Skolan