NTI Skolan
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
Du måste skicka in en studieförsäkran! Kan göras via deras hemsida om du har inloggningskod eller bank-ID eller liknande.
SusanneS: dom flesta får göra provet hemma. men man är ju alltid registrerad genom en annan skola i kommunen som ju också är den som skriver på betygen. Vår skola gör därför så att alla måste komma till skolan och ladda ner provet där ock göra det i en sal på skolan. vilken kurs man än läser. detta verkar vara mycket ovanligt för mina lärare har haft mycket svårt med att förstå detta.
annsing82 Tack för svaret det smidigaste hade ju varit för mig som är hemma med en 1 åring att få göra provet hemma, om man kan göra det närsomhelst på dagen kan man lättare tajma in barnvakt , finns det nån info om proven på hemsidan så man vet hur det går till?
SusanneS: info är väldigt svårt att få från NTI. den brukar inte stämma. Jag har just nu uppehåll pga en massa strul runt sånt här. Tappade intresset.
Som sagt de flesta får skriva provet hemma. den enda tid du då måste rätta dig efter är att du har bara ett visst antal timmar på dig efter att du har laddat mer det. I infon står det 6 timmar, men det varierar från prov till prov. Och du ska nog ha lämnat in det innan midnatt.
Om du är osäker så ring till den skolan som du har registrerat dig på.
Om du läser franska har du kanske samma lärare som jag. Jag läser spanska. Yair och Frederico har visst båda språken. Det prov jag gjorde var ganska kort och lite larvigt tyckte jag. Fick 4 timmar men gjorde det på 1 timma. Men kanske annat i franskan.
annsing82: Vad har du haft svårt att få info om? Jag håller inte med dig! Jag tycker alltid att det har varit lätt att förstå sig på NTI, och ett fantastiskt sätt att kunna planera sina studier som man själv vill.
SusanneS: Jag har läst ett flertal kurser via NTI distans och gjort samtliga prov hemma. Det vanligaste är att du får runt 4-5 timmar på dig från det att du laddat hem provet vilket man hinner utan problem!
Fick ni inte ett helt häfte med all info plus telefonnummer till NTI direkt så slipper ni gå genom komvux? Det fick jag och har inte haft några problem alls.
tack för svaret!
annsing82: Tack för infon, låter bra att man kan göra proven vilken tid som helst då fixar det sig med barnen :) ska ringa och höra lite med skolan också hur det funkar måste ha missat infon om proven, vi har samma lärare då ja.
Strawberryicecream: Tack skönt att man kan planera in tiden gillar att det är så flexibelt :).
strawberryicecream: Tex att inte mycket av det som stod i häftet stämde. Lärarna vill inte svara på frågor och om de gör det stämmer informationen inte.
Jag har jobbat under tiden och även om jag inte jobbar heltid är man ju mycket upptagen dagtid. Man måste ju till och från jobbet och äta och så. Detta har NTI haft svårt att acceptera.
Men pluggar ju på distans just pga att kunna planera och lägga upp som jag vill. Men jag har kännt mig väldigt bunden. Jag sitter ju kvällstid och helger och det funkar för mig men inte för dem.
hej på er, hoppar in i den här tråden , ska börja plugga om en vecka ungefär. jag ska läsa heltid svenska b, matte a och engelska a, blir det mycket på en gång tror ni? borde jag ta bort nån kurs? jag vet ju inte alls hur det är att plugga på distans, om det är svårt menar jag.. kanske borde jag läsa två kurser bara fast då kan jag ju inte få heltid eller?
nån som har koll på det här? och sen är det samma komvux böcker som använs annars, kan man köpa begagnade menar jag?
Varför talar ni om era lärare vid namn, tror ni de vill att ni ska prata om dem i ett forum, jag hade blivit förbannad om mina elever satt och namngav mig i ett forum även om det inte handlar om skitsnack...