• m a m m a

NTI Skolan

Någon ska ska börja på distans om en vecka?

• Svar på tråden NTI Skolan
  • FridaS

Pink Rose - ja det e skoj med språk, men rätt skönt att läsa språk på distans, så slipper man sitta i grupper eller prata inför en hel klass på det främmande språket, inget jag e så förtjust i
    i februari blir det geografi A och sen byter jag till sweja kunskapscenter, dom hade massa roliga kurser, NTI har inte så stort utbud kan jag tycka, eller olika skolor har olika utbud, jag hoppas jag kommer trivas med sweja med. NTI e så bra just för att man inte behöver gå till skolan nåt, hoppas det e så på sweja med..

• annsing82

hej
    läser spanska på NTI. I vår kommun får vi inte skriva proven hemma utan måste komma till skolan och göra det. Typ en två veckor efter att kursen är slut. Har nu haft jätte problem med mina lärare om detta. de förstår inte. men gjorde provet för steg ett iaf i fredags. men var jätteförvirrad. inte van vid bärbar dator tex. och har aldrig gjort prov så där i word förut. hade svårt att se var jag skulle skriva mina svar och så. Fick mycket dumma fel pga detta.
    Ursäkta blev långt behövde skriva av mig.

• Pink Rose

Nu har jag alla fall fått respons på första arbetet. Tre meningar. Hoppas det blir bättre

FridaS
    Häftigt Jag hade hellre läst något språk än marknadsföring, men jag kunde inte välja något annant Hoppas du kommer trivas bra på Sweja, jag tycker att det är så skönt att jag kommer vara helt klar i början på feb

Annsing82
    Vad konstigt Förstår att du känner att det blev konstigt. Hoppas de har förståelse och att det går bättre nästa gång.

• Spegel

Men hur fungerar det med språk på distans? Är det inget muntligt alls?

• annsing82

man har några dumma redovisninguppgifter som man ska rabbla upp för lären. sen är det webbstöd där man typ ska säga efter men det är ju ingen som kollar att du säger rätt.
    Ska på fredag ha mitt betygs samtal.hade fått info om att där kollar läraren bara att man gjort provet själv och ingen annan. och sen också få betyget och motivation till det.
    Men nu har jag fått reda på att det också blir ett muntligt förhör som ska betygssättas. jätteorolig ju, vet ju inte alls hur jag talar.

• m a m m a

minime

att du inte sa det tidigare! jag fick hem min mattebok i fredags

annsing82

vad läser du för något?

• FridaS

jag läser som sagt franska, på heltid, fem veckor. jag har två skriftliga uppgifter och en muntlig varje vecka, per mail och telefon. vad jag kan se så ska jag inte ha nåt muntligt test i slutet men jag vet inte. och det lär inte va så svårt att göra det testet om det nu blir ett sånt i slutet eftersom man ringer och övar talet varje vecka....

• annsing82

Jag läste steg ett på halvtid på 10 veckor och har nu börjat steg 2 som jag ska läsa på 20 veckor. jobbar samtidigt. mina muntliga uppgifter var bara en kort uppgift från boken som jag skulle läsa upp. jättekorta grejer och sen inte mer än det. har inte prata någon spanska där jag själv har fått komma på orden. Var nog fem muntliga uppgiftet på hela kursen.
    Betygsamtalet som man har i slutet av varje kurs är tytdligen också ett muntligt förhör. Förstår nu varför det skriftliga provet var så litet.

• FridaS

jag har frågat min lärare nu iaf, och mitt slutprov i franska är bara skriftligt så det var ju skönt.

• annsing82

FridaS. vem har du som lärare? mina lärare har både spanska och franska. har federico och yair ibland. har haft mitt muntliga förhör nu idag. inte så jättekrångligt. men svårt att prata spanska på riktigt för första gången.

Svar på tråden NTI Skolan