• m a m m a

NTI Skolan

Någon ska ska börja på distans om en vecka?

• Svar på tråden NTI Skolan
  • malinka2

isac04: jag läser svenska B , distans fast inte via NTI. Tycker det är skitkul men tar enormt mycket tid... vi har uppgifter o prov i princip varje vecka + en massa analyser recentioner osv som ska va klara nu i maj...

• ericas mamma
    annsing82 skrev 2007-03-28 10:59:02 följande:
    ericas mamma: nu till sista kursen fick jag böckerna fredagen innan jag skulle börja, lite sent tycker jag. första kursen fick jag dom mer än en vecka innan.
    okej,ja fick böckerna igår. Dom sa i god tid,tycker dte borde va minst en vecka innan iaf
    Erica 060202
  • annsing82

Ja god tid tycker jag är mer än några dagar innan. jag vill inte gå och oroa mig att jag inte ska få dom. man vill ju titta lite innan också.

• theoIsac

malinka2: ok, mm trodde inte det skulle vara så svårt att läsa på distans som det är. jo vi har också massa uppgifter hela tiden men samtidigt är det ett jätteroligt ämne. läser matte och engelska också så det blir lite stressigt ibland. jag är glad att jag inte har nåt jobb nu iallafall, då hade det vart jättestressigt..vad för typ av distans läser du då? träffar då och då via komvux eller?

• malinka2

Icac04, jaa jag läser på kovux, vissa ämnen distans och vissa är jag där på, funkar bra, kör jag fast i nåt ämne så har jag lätt tillgång till lärarna. Matte läser jag oxå distans och där är det värre med diciplinen har ni nåt bra tips?

• Raven74

kan man läsa till undersköters´ka på distans?
    Måste inte hemkommunen betala utb då? Vilket denne kommunen inte gör då dem e så snåla ;(

• ericas mamma
    Raven74 skrev 2007-03-29 22:20:25 följande:
    kan man läsa till undersköters´ka på distans?Måste inte hemkommunen betala utb då? Vilket denne kommunen inte gör då dem e så snåla ;(
    ja det kan man, via NTI-skolan i stockholm.Man får betala själv. Varför skulle kommunen betala utbildningen?
    Erica 060202
  • ericas mamma
    annsing82 skrev 2007-03-29 17:07:11 följande:
    Ja god tid tycker jag är mer än några dagar innan. jag vill inte gå och oroa mig att jag inte ska få dom. man vill ju titta lite innan också.
    Ja precis
    Erica 060202
  • theoIsac

malinka2: jag har också problem med diciplinen på matten, det är så förbannat tråkigt jag hittar ofta på nån ursäkt och gör nåt annat så får jag ta igen allt på helgen istället, dum som man är.. nej men det är svårt med motivationen när man pluggar distans, kanske kan man göra upp nåt slags schema hemma och belöna sig med nåt om man gjort plugget för dagen. jag brukar belöna mig med godis när jag pluggat bra hur går det för dig med svenskan då? tycker du det är lätt?

• theoIsac

min kommun betalar, gör bara vissa kommuner det?

• malinka2

Jag tror kommunerna bara betalar om inte utbildningen finns i kommunen.. så sa min syv ivarjefall...

Belönings system är kanske inte dumt, ska testa det

svenskan tycker jag är jätteroligt! Har alltid varit mitt favoritämne. Vad tycker du då? Jag glad idag för jag skulle vart i skolan o gått igenom språkhistoria men läraren var sjuk så vi slipper det ett arbete mindre!

Svar på tråden NTI Skolan