NTI Skolan
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
isac04: jag läser svenska B , distans fast inte via NTI. Tycker det är skitkul men tar enormt mycket tid... vi har uppgifter o prov i princip varje vecka + en massa analyser recentioner osv som ska va klara nu i maj...
Ja god tid tycker jag är mer än några dagar innan. jag vill inte gå och oroa mig att jag inte ska få dom. man vill ju titta lite innan också.
malinka2: ok, mm trodde inte det skulle vara så svårt att läsa på distans som det är. jo vi har också massa uppgifter hela tiden men samtidigt är det ett jätteroligt ämne. läser matte och engelska också så det blir lite stressigt ibland. jag är glad att jag inte har nåt jobb nu iallafall, då hade det vart jättestressigt..vad för typ av distans läser du då? träffar då och då via komvux eller?
Icac04, jaa jag läser på kovux, vissa ämnen distans och vissa är jag där på, funkar bra, kör jag fast i nåt ämne så har jag lätt tillgång till lärarna. Matte läser jag oxå distans och där är det värre med diciplinen
har ni nåt bra tips?
kan man läsa till undersköters´ka på distans?
Måste inte hemkommunen betala utb då? Vilket denne kommunen inte gör då dem e så snåla ;(
malinka2: jag har också problem med diciplinen på matten, det är så förbannat tråkigt
jag hittar ofta på nån ursäkt och gör nåt annat så får jag ta igen allt på helgen istället, dum som man är.. nej men det är svårt med motivationen när man pluggar distans, kanske kan man göra upp nåt slags schema hemma och belöna sig med nåt om man gjort plugget för dagen. jag brukar belöna mig med godis när jag pluggat bra
hur går det för dig med svenskan då? tycker du det är lätt?
min kommun betalar, gör bara vissa kommuner det?
Jag tror kommunerna bara betalar om inte utbildningen finns i kommunen.. så sa min syv ivarjefall...
Belönings system är kanske inte dumt, ska testa det
svenskan tycker jag är jätteroligt! Har alltid varit mitt favoritämne. Vad tycker du då? Jag glad idag för jag skulle vart i skolan o gått igenom språkhistoria men läraren var sjuk så vi slipper det
ett arbete mindre!