NTI Skolan
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
Blev lite sugen på ngn kurs
Men ALLVARLIGT! Om man gör provet hemma och har 6 timmar på sig är det ju bara att slå i böcker när man skriver det??? Låter löjligt enkelt att få MVG
SusanneS - tar du studielån eller har du mammapeng då när du har din dotter hemma men pluggar heltid? och hinner du med studierna? min sambo var hemma med vår dotter i början när jag pluggade på distans och det var svårt att hinna med allt..
Indianica: Det trodde jag också tills jag försökte. De prov jag har gjort har varit utformade så att det inte går att fuska så mycket, du liksom MÅSTE tänka själv. Sedan efter provet hade jag ett betygssamtal med min lärare där han ställde lite frågor. Om jag inte hade läst på hade det märkts direkt och kanske inte sett så bra ut....
strawberryicecream: Aha, hmm...ja, jag menar inte att man ska vrålfuska, men ok...då vet jag Har förstått tat i min kommun träffar man ALDRIG läraren, man gör provet via datorn bara.
Indianica
Det är ändå betygssamtal på telefon efteråt, där man går igenom provet och måste förklara hur man har tänkt. Inte så enkelt som man tror, som sagt.
De får inte sätta betyget förrän du har haft det samtalet över telefon btw.
hej nu har jag fått mina papper från Nti och ska börja redan på måndag ni som läst/läser via den skolan, hur hög är svårighetsgraden ungefär, hade ni bra betyg i högstadiet?
har man rätt till lån från csn om man har distans?
Isac04
Jag tycker det är stor skillnad på kurserna, så det är svårt att säga något direkt.
Ericas mamma
Japp
Frida S
Jag har studiebidrag plus lån, än så länge funkar det med pluggandet sitter när mannen är hemma läser en kurs i taget, men jag har ju inte gjort klart nån kurs ännu utan har slutprov på franskan på fredag får återkomma efter betyget är satt om jag klarar det bra eller inte .