• Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
  • Junipingla

Agda: jaaaag kommer nästa fredag!! :)
    en annan som har fler pts till förfogande har festat på både ett glas rödvin, kycklinggryta och glass *retas*

ghaaaaaaaaaa! mina twins har fått löss!!! de är hos sin pappa denna veckan som tur är så han få ta tag i det! (han ringde och berättade det) har luskammat mig o noel och vi har inget *puuuuuh*

ÄCKLIGT

FYRA underverk! Nicholas & Michelle 4/11-97, Noel 11/3-04 och Juni 4/11-06
  • Julia2006Mollie2011

invasiv pneumokocksjukdom = lugninflammation, blodförgiftning & hjärnhinneinflammation. Dessa kan leda till livslånga handikapp men ävenorsaka dödsfall.

Det e mest farligt för barn under två år o äldre över 65år. Tyvärr ingår det INTE i basvaccinationerna idag, men de funderar på att lägga in det. Idag kostar en spruta 559kr och är barnen under ett år så behöver de fyra sprutor med en månads mellanrum...

De flesta männsikor har bakterierna i svalg o näsa utan att bli sjuka.

junipingla: Det där e inget skoj! Min lillasyster (14år) var o hälsade på oss när lillan var 4 dagar, hennes mamma ringde dagen efter rent förtvivlad: Michaela har LÖSS! (Var gång jag gör om löss börjar det klia ) Tack olov hade vi inte fått några. Ibland har man tur.

Hoppas ni har en trevlig fredagskväll
    Kram från oss

• agda06

LÖSS!!! Blää....

Jag hade löss en gång när jag var typ 8 eller nåt... det var döäckligt!

• metallgem

Vi kommer på öppnis på fredag!
    Det tog längre tid hos BM idag än jag trodde... Men, nu är jag efterkontrollad och klar, skänns skönt att allt är som det ska. Vi läste igenom anteckningarna från förlossningen, spännande!

Ha en fortsatt trevlig fredag!

• Junipingla

Hu ja, jag tackar min lyckliga stjärna att det hände när de var hos sin pappa så jag slapp ta itu med det!

Mina: ja det kliar i min skalle varje gång jag hör ordet!!

metallgem: Spännande med förlossningsanteckningar! :)

FYRA underverk! Nicholas & Michelle 4/11-97, Noel 11/3-04 och Juni 4/11-06
  • metallgem

Ja, det kan jag förstå! Inget kul att ha hemma kan jag tänka mig..!
    För visst är det så att hala huset måste saneras isåfall? Allt tvättas och så. Har ni inte luskammat Juni förresten??

• agda06

Kom just på att vi nog inte kommer på fredag... Vi ska åka till stugan över helgen..

Men vi ses ju på onsdag!

Snart ska Moa få potatissmakis för första gången... Grytan står på spisen och det kokar för fullt..

Undra vem som är mest spänd inför den stundande måltiden. Moa eller henne föräldrar? :-d

• Fru Söderlund

agda06: Känner igen den där känslan av förväntan inför första smakisen=) Williot tyckte det var så där spännande.. Men nu är morotspuré m bröstmjölk en favorit. Gröten är han inte så förtjust i än, men det kommer väl. Är så mysigt att ha dom med vid bordet.

Vilken tid är det på fredagarna? Vi har sim kl 10, annars om det är senare hade det varit kul att hänga på.

Hoppas ni får en mysig helg tjejer, så ses vi på onsdag, ska bli super trevligt.

Kram från oss

• metallgem

Men, dom har öppnis på tisdagar också, både för och eftermiddag, det kanske kan vara något?

Vad mysigt med smakisar! Längtar! Tror nog också att det är föräldrarna som är mer begeistrade, våra bebisar håller på att bli stora!

Idag har vi varit på stan och handlat papper till dopinbjudan, födelsedagspresent till Adelas kusin, och ny kostym till K. Så skönt väder det var!

Ha en trevlig lördag!
    Kram!

• Julia2006Mollie2011

Ja det har varit underbart väder, lillan o jag gick till Hasslarp o tillbaka. Skönt!

HA en trevlig kväll!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!