Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Fortsättningstråd på: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m13221946.html
En tråd för oss mammor som fick bebis höst/vinter -06
Moa mumsade potatis innan i dag, hon verkade faktiskt gilla det!
Mina: Nej, löss kan inte leva utanför kroppen (håret) men bädda nytt i sängar gör man såklart - för känslans skull fast det inte behövs eg. Dock ska man koka hårborstar o kammar.
Nej jag har inte kammat henne hon har så glest hår men jag har tittat med förstoringsglas och jag ser inget så jag HOPPAS!
Det är det ÄCKLIGASTE jag varit med om i hela mitt liv, har drömt mardrömmar i natt o sovit 1 timme bara för att det söker mig så (har insektsfobi)
Nämen Åse!!! Gumman!
Det fanns ju inga löss hemma hos dig. Ta´t lugnt!
agda: Huuu *mardröm*
Jag vet jag är glöttig (på ren skånska!) men tvi!
Har varit och lämnat luskam á la royce rolce till exet som jag lånat av kussen och sen var jag o Juni o gjorde väla och oooops, kom hem med mer barnkläder..
Noel fick coola pyjamasar och hittade lite till Juni också. Om några kg så tycker väl jag att det är roligt att handla även till mig själv =)
Kram-kraaam!
agda06: Vart går ni på ÖF?
Vi vill solla oss till er andra..majken blir mycket gladare när det händer lite. Och sen vilar vi gärna på eftermiddagarna ; )
Hoppas att ni haft en bra helg.
På tal om att gå ner några kilo.., jag ska ut och hitta snygga kläder till mig som jag kan ha till Adelas dop. Vad har man på sig?
Jag vill ju vara snygg men inte lägga ner för mycket pengar på det, vill ju att kläderna ska vara för stora om några månader..
Var på kalas i em, vi hade köpte en Ninja Turtle kostym till min systerson och det var en succé. Han fyllde 4 och älskar att klä ut sig, for runt som ett skott och lekte hjälte!
Juni, förstår att det söker dig! Men du kan säkert vara lugn, lössen har hamnat hos exet!
metallgem: Jag hade en klänning jag köpt för 300 kr, använder sällan klänning el kjol. Men den här storm trivs jag i, har den tom i 2 olika färgställningar=)
Vi har precis ätit lasagne vi gjorde på zuchini istället för pasta och så hade vi peccorino ost istället för bechamel sås, sååå gott! Nästa gång ska vi prova att utesluta köttfärs o ist ta i keso och bladspenat, kan nog också bli mumsigt.
Om vi inte ses på tisdag på ÖF så ses vi iaf på onsdag, ser jag och Williot fram emot!
Metallgem: Skjortklänningen på HM kanske? Snygg tycker jag. Annars byxor som du redan har o så köper du en snygg topp bara?
Tis på öf Maria Församling, ja kanske! Nog inte denna vecka dock då jag ska till bvc 11.30 m Klara. Ses på onsdag iaf o sedan kanske på öppnis på fredag! St Anna har äv tors fm. Alla fm är möjligt för mig o St Anna är ju nära så dit kanske jag går ngn torsdag fm.
Har lagt upp några nya bilder i mitt galleri.
Vilken tur att jag ej köpte fler tjejgrejer i present då jag var på Sagoslottet. Tänkte först det men nu fick båda mina kompisar var sin kille i helgen. Fanns mest tjejkläder på REA där. Ska ta en ny titt i morgon tror jag. Ska på vv-möte först o sedan shoppa lite.
Nu har jag precis diskat och dammsugit efter ett 3 års kalas, vi har haft 6 st 3 åringar på besök.....pust.... som tur är så var deras mammor också med. Trevligt i allafall, det är mammor från H:s mammagrupp. Hoppas vi också har kontakten kvar när våra små fyller 3 år.
Uppsala: Skall du på VV kl 10 i morgon? Jag skall också dit i morgon, måste ta tag i det nu innan det går för långt. Då ses vi kanske då.
Metallgem: Jättesvårt det där med dopkläder och att man inte vill köpa något när man är på väg neråt.
Anna: Jag och Moa går på BabyCafè på måndagar klockan 13.30 - 16.00. Det är i S:t Anna kyrka på Ringstorp. Det är för småttingar upp till 1 år. Trevligt tycker vi!
Sedan går vi också på Öppna Förskolan på fredagar nere på Maria Församlingshus, 9-12. Minst lika trevligt.
Skönt att ha lite att göra!
Häng på!