• Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
  • Junipingla

uppsala: ja det var där jag såg dem!! =) Urfina!

OK, jag är där 9.30 - en bra tid.

MaHj: Aj aj! Jag har haft det MKT lindrigt två ggr. Vad jag hört är att man ska hålla varmt, ta alvedon och amma mkt. och massera som uppsala skriver.

FYRA underverk! Nicholas & Michelle 4/11-97, Noel 11/3-04 och Juni 4/11-06
  • metallgem

Juni: Vi kommer in med tåget 09,30 så runt då.

Hur är det med Viggo nu Tuzza? Skönt att det var ok med honom!

Vi är på Väla på onsdag igen, bara att komma!

Var ute och gick en jätterunda idag, skönt! Gick in till Landskrona och hälsade på gamla släktingar, hon 91 år, han 94.
    Det kan man inte tro, Per är som ett levande uppslagsverk, otroligt rolig att prata med. Häftigt att sitta med Adela som är 2 månader och han som är 94, lite skillnad på ålder och erfarenhet..!

Kram på er

• metallgem

MaHj, jag har läst att man ska trycka och "dra" handen på det onda och mot bröstvårtan, amma mycket på det bröstet och gärna "dra" under tiden du ammar.

• Fru Söderlund

MaJh: Jag har också haft såna känningar, då har jag använt bröstvärmare o vetekudde. O ammat ofta o masserat in mot bröstvårtan. Då har det peppar peppar släppt och inte blivit ngn mjölkstockning..Hoppas att det släpper för dig.

• Junipingla

Ohhh så spännande! En av mina bästa väninnor är inne på förlossningen nu med sätesförlossning! Var inne på vändningsförsök igår som misslyckades! och pga sitt jättebraiga bäckenmått så rekommenderade läkaren henne vaginal födsel! Så imorse åkte hon in för igångsättning och just nu är hon öppen 6 cm och har kraftiga värkar så snart får hon träffa sin lilla flicka!! Weeeeeee! =)

FYRA underverk! Nicholas & Michelle 4/11-97, Noel 11/3-04 och Juni 4/11-06
  • MaHj

Tack för alla tips! Får hoppas det släpper snart, och det gör det säkert.

Junipingla: Spännande!

kram

• uppsala

Huh, sätesförlossning, det hade jag aldrig gått med på tror jag, bara tanken på att huvudet kommer sist...men, såg det på TVn härom dagen o det gick ju bra så det är bara av psykologiska orsaker jag inte hade velat.

• Fighter

Halloj, nu är vi anmälda till babysim på filbornabadet, började en kurs vecka nio, var dock lite tidigt då hon knappt passerat 4 kg än så den 22 maj är vi redo !
    Ska bli så skoj !

• Fru Söderlund

Junipingla: Vilken söt "liten" tjej!!

Idag har vi varit o simmat jag o prinsen, vi gjorde katapulten.. När man släpper bebisen under vattnet, och så skulle jag fånga. Lite läskigt första gången (för mig) men det gick jätte bra. Williot älskar att gå och simma nu, så vi ska fortsätta nästa termin också=)

K är bortrest tom i morgon kväll, så ikväll ska jag o min väninna ha en tjej kväll, ja W ska ju förstås också vara med.

Må så gott, hoppas ni får en mysig kväll o helg!

Kram

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!