• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Anonym (Hjälp)

Jag vet inte om jag gillar tanken på att ljuga faktiskt.

• LinaEje

Det finns "upp and go# för vuxna lite tunnare än en vanlig blöja be distrikts sköterskan skriva ut sådana eller det är det är dem hon fått ut skrivna

• Anonym (Hjälp)

Jag såg dem på Tenas hemsida, de verkar ju mycket diskretare och skönare att ha på sig. Stackars barnet såg ju direkt plågat ut när hon prövade de där Tenaslipen. "Det är så varmt och tjockt", sade hon.

• Anonym

Jag har inget tips, mer än att jag kan säga att min far har fått använda blöja ibland, pga en sjukdom. Och jag har då aldrig lagt märke till att han haft blöja. Visste inte om det på länge. Och när han sa det kunde jag heller inte se det...

Men det hjälper ju inte din flicka, förstår att hon tycker att det är jobbigt...

• Anonym (pers.assis)

TS okej, dom brukar inet synas så mycket men dom känns ju helt klart Fundersam

• Anonym (Hjälp)

Ja och det är väl lika illa nästan?

• Anonym (Hjälp)

Ja och det är väl lika illa nästan?

• S u s s

jag tycker också ni ska försöka få ledigt från skolan.
    att det beror på blöjan kanske inte behövs nämnas.
    bara att du som målman intygar om operation mm.

• lindansare

Ett lärarsvar kommer här:
    Jag är lärare på gymnasiet och tycker verkligen att ni skall tala med läraren om detta, trots att jag förstår invändningarna mot detta. Jag kan tänkta mig så många situationer som skulle kunna uppstå om ni inte gör det: lärarna tycker att dottern uppträder annorlunda och blir oroliga, någon blöjrelaterad olycka av något lag händer, något ljushuvud till elev upptäcker det hela och retas. Om läraren vet kan läraren ingripa i dessa situationer i tid och kanske se till att så lite skada som möjligt sker. Vi är lärare och hanterar nästan dagligen känsliga situationer med elever - inte helt olik den du beskriver. Vi kan hantera sådant med diskretion och finkänslighet.

Om din dotter absolut inte kan tänka sig detta kan det vara en bra idé att vara hemma från skolan. Att låta en elev studera hemifrån brukar inte vara ett problem i den dataålder vi lever i.

Vad gäller klädsel så har du annars fått en massa bra svar. Jeans och klänning eller lång tröja döljer allt. Jättesnyggt dessutom.

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak