• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • giz den allsmäktige

noppe är rektorn du ska prata med för att få längre ledigt än 3 dagar.

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • Anonym

Ankstjärt *S* Nä det var elakt. Men det syns ju inte, det syns inte på mina brukare i alla fall, och dom har ganska tjocka blöjor en del.

• Bijouu

pliserad eller veckad kjol. Jeans med lång stickad tröja över. Mörka färger så syns inte skuggor.

• Anonym

Långa veckade kjolar. Långkoftor.
    En snygg tröja knuten om midjan. Tunika.
    En snýgg täckjacka som täcker ändan.

Värre blir det väl på idrottslektionerna, men de kanske hon kan slippa?

• Anonym (Hjälp)

Jamen jag tror inte hon skulle tillåta mig att prata med rektorn om en sån sak heller.

• sannamamma

Hängselbyxor, alltså snickisar?

• murcia

varför inte byxa, med klänning över?

Tights och klänning/lång tröja/mönstrade omlottlänning. gärna lite längre så den inte hasar upp om man sätter sig och reser sig mycket (skolan).

Ett knep man får när är lite rund är att sätta fokus på urrigning. Då ser ingen baken. Kanske inte lyckat för en fjortis, men kanske nått som drar blicken till andra ställen en baken.

Kan ju vara bra om hon inte kommer i helt ny garderob heller. Då blir nog de andra misstänksamma.

Ge henne en kram, hoppas tiden går fort.

• Anonym (Hjälp)

Ankstjärt? Fy vad taskigt.

• Kinne79

Men som någon nämde innan, gympan då? Där hade jag låtit henne skolka, kanske inte uppmuntrat men tillåtigt om hon frågar dig.

• Anonym (Hjälp)

Idrotten kan hon säkert få slippa eftersom hon ska opereras. Men det är nog "att gå i korridoren" som är värst.

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak