• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Anonym

Okej Trulsa, då förstår jag hur du menar. Förlåt att jag var dum. Det kanske är smart.

• giz den allsmäktige

knyta en skjorta runt midjan?

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • Anonym (Hjälp)

Ja ni har många bra ideer. Jag ska visa henne vad ni skrivit så får vi prata mer om det.

• Bumbi mia

Fyy va jobbigt. Har inga bra tips förutom att prata med rektorn o fråga om hem undervisning.

Vet själv hur jobbigt det är, inte med blöja men med kateter. Jag fick gå med kateter i 1 vecka, kan ju säga att jag vägrade visa mig i skolan......

Mamma till Ronja och Alve
  • Anonym (fritidsped)

Men herregud, tror ni inte att det finns barn som har blöja i skolan idag? Där jag jobbar har vi flera funktionshindrade barn med blöja. Ingen retar dem för det. Hjälp henne att prata om det i stället, det är väl inte så farligt.

• Anonym (undrare)

e hon inte rädd att det kommer att synas därfram då??..
    det har inte vi med att göra.. men varför måste hon ha blöja.. kramnar om din otter.. tycker synd om henne

• Anonym (Hjälp)

Hon är nog rädd att det ska synas både fram och bak.

• sannamamma

Men du fritidsped det är väl skillnad om man aldrig har haft det förut? Klart det är förnedrande för henne. Skillnad om man är handikappad ju.

• Anonym (fritidsped)

Vad är det för skillnad på det? Tror du inte handikappade kan skämmas för till exempel blöjor? Det är väl de vuxna som måste visa att det är okej.

• Anonym (undrare)

varför e det skillnad om man e handikappad.. dom kan oxå tycka att det e pinnsamt och förnedrande

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak