• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Madge

Tänk på att de flesta byxor blir för korta i midjan när man har blöja. En lång tröja med vidd i nerkant är att rekommendera.

Modet nu är ju till fördel om man vill dölja det ena och andra.

• Anonym

I all välmening tror jag också att det är bra att vänja sig vid blöjan hemma.

Det är naturligtvis värre att dölja en använd blöt blöja än en torr. Därför kan det vara bra att även vara beredd på en sådan situation.
    Tror att det hade hjälpt om flickans lärare blev informerade om läget så det inte blir några problem med att få lov att gå på toa när det behövs.

• silverflame

JAg har inte läst hela tråden så detta tips kanske redan är sagt:
    Det är ju jätteinne(?) med stora tröjor och leggings(?) eller tights. Det skulle inte synas ett smack av blöjan då. Lätt utställd kjol skulle nog oxå fungera

• Madge

Tror också det skulle vara en bra idé att läraren får veta. En lärare har tystnadsplikt, tänk på det.

• zatziki

Tjock långkofta skulle garanterat dölja blöjan.

• Anonym

Ju mer jag tänker på det tycker jag faktiskt att flickan borde få vara hemma från skolan om det rör sig om en kortare övergående period.
    Skolan är tuff.
    Var ska hon t ex göra av en använd blöja i skolan. Jag vet hur svårt det kunde vara att smussla med bindor i den åldern och det är ju ändå ett betydligt mindre problem.
    Tycker så synd om tjejen och hoppas att det löser sig på bästa sätt för henne iaf.

• Anonym (Hjälp)

Jag har ju också sagt att det är bra att berätta för läraren men då fick hon panik, det såg jag på henne. Lite känslig ålder att vara fjorton och mamma ska berätta att man har blöja när läraren är kille och 25 år typ...

Men det betyder ju också att hon måste gå dit.

Lätt utställd kjol kan jag tro på också, men knappast tights, det blir väl som att gå med kalasbyxor och sådana döljer ingen blöja...

• Merenwen

Jeans med knälång klänning/kjol över. Tycker jag är jättesnyggt!

• Anonym (Hjälp)

Jättefint tycker jag med, men hon är ingen klänningsflicka i vanliga fall så jag vet inte, men kanske nu då...

• Merenwen

Jag är inte heller någon klänningflicka, men när man har byxor under så kan man röra sig som vanligt och behöver inte oroa sig för att något ska åka upp eller trassla. Man kan till och med gå som vanligt nästan (om man har en någotsånär vid kjol)! Sen kan man göra så det blir lite cool-snyggt också. Det är inte lika mycket "finkläder" över klänning om man ha typ jeans under. Så då kan man ha munkjacka till om man gillar det, sina vanliga skor och inte behöver man tänka på strumpbyxor eller tights heller. Ett guldtillfälle att använda kjolen eller klänningen man egentligen tycker är snygg men inte har använt förr pga att man inte har grejor som passar till.

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak