• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Anonym (kissig)

Äh, är väl inget att skämmas för att man har blöja. Själv har jag sängvätan och har haft hela mitt liv. Jag har alltid blöja.

• alisson

Men det är väl skillnad på att ha blöja på natten och på dagen? Nej jag förstår flickans rädsla.

• alisson

Merenwen, jag håller med om att det kan vara jättefint. Och coolt.

• Anonym (kissig)

Låt henne "stå för sin blöja" i stället. Hon kommer att betraktas som coolast av dom coola.

• Anonym (Katarina)

Måste du säga att hon har blöja? Kan du inte säga att hon är magsjuk och väntar på operation? Han måste ju inte veta att hon har blöja. Utan berätta att hon är dålig i magen och går på toa jätteofta eller något sådant.

• Anonym (Hjälp)

Kanske jag kunde försöka med. Men hon kommer inte att gilla att jag berättar om diarre heller.

• Anonym (Katarina)

Men vad är väsrt? Att gå i skolan med blöja eller att läraren får reda på att hon är dålig i magen? Diarée är ju något som alla förr eller senare har... Men i den åldern tycker man ju allt är pinsamt ;)

• Thezz mamma till två

Stackaren!
    Tycker det har kommit många bra förslag som borde fungera!
    Får jag låta nyfikenheten ta över och fråga varför hon måste ha blöja?

ღ 25/1-06 Matteus & Tilde BF 17/4-07 ღ
  • Julias mamma

Du har säkert fått alla tips i världen redan, men jag skriver ändå..

Långa linnen, tröjor, koftor ( gina tricot har hur mkt som helst )

Strumpbyxor "stay-in-place" såna som håller in rumpa och mage...(dessa gör underverk och finns på lindex, hm, ja överallt)

Baggypants..(dock vet jag inte vilken stil din dotter har)

Kjolar...

Lycka till, och hälsa dotra...det löser sig

• Anonym (Hjälp)

stayinplace lät bra tyckte jag. Det kan vi prova.

Till alla nyfikna; hon har en urinrörsdefekt som ska opereras. Då går det inte att sätta kateter efteråt så det måste bli blöja. Hon har läckt förut också men det har räckt med binda då.

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak