• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Anonym (kissig)

Att ha blöja på grund av sjukdom eller handikapp är inte så konstigt tycker jag. Jag tycker fortfarande att det bästa vore om hon berättade för klasskompisarna, kanske med hjälp av kurator eller skolsyster. Då blev det hela odramatiskt.

• Anonym (känsligt)

Men så kommer det inte att bli. Jag tvingar inte henne till det.

• Anonym (känsligt)

Jag menar, jag tycker inte man kan tvinga henne till det. Vet inte vad jag fick till där, det är ju inte mitt barn. Men man kan ju ha empati i alla fall. Och om du själv är vätare så borde du förstå det.

• S u s s

men få till hemma-skolning pga operationen, utan att nämna blöjan.
    så omöjligt kan det ju inte vara!

• Anonym (Hjälp)

Efter attha pratat med min dotter och fått okej har jag varit i kontakt med skolsyster idag och hon har lovat hjälpa till med att prata med rektorn och läraren utan att "säga för mycket". Så jag tror det ordnar sig vad gäller skolan och blöjan. Sen måste hon ju ändå ha den och det kommer att vara jobbigt ändå, det ser jag på henne nu när hon "prövar att ha den". Men det får väl gå med ballongkjolar och tunikor och allt vad ni kommit på. Så gäller det att få lillbrorsan att förstå att han inte får reta henne och... Oj oj oj.

Tog också kontakt med dsk angående att byta blöjsort men hon säger att tena slip ändå är de bästa skydden för min dotter, så då får jag väl tro på det då.

• Anonym (känsligt)

Det låter ju jättebra! Lycka till!

• Flygfotogen

Det låter som ni kommit en bit på vägen i alla fall! Hoppas på en lyckad operation och en snabb återhämtning för din tjej!

• Anonym (Hjälp)

Jamen ikväll stod hon framför spegeln i sitt rum och grät stora tårar och sade "jag ser ut som en bebis". Stackaren. Jag försökte trösta men då blev det ännu värre.

• Anonym (ledsen)

Måste bara få fråga/inflika: jag vet inte hur det är med skolungdomar, men för oss vuxna räcker det ju med ett sjukintyg från en läkare för att få stanna hemma. Det måste väl funka för din dotter också? Utan att det står svart på vitt i intyget att hon ska gå med blöjor fram till operation. Tror säkert vilken normal läkare som helst skulle hjälpa er. Tycker faktiskt att du ska göra allt för att hjälpa henne att slippa gå i skolan dessa 4 veckor, tror det kan bli jättejobbigt för henne.. tyvärr..

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak