• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Anonym (mobbad)

Hej på er, jag känner att jag aldrig skulle säga något om detta i skolan, med tanke på all mobbning.... NEVER!
    Att hon haft blöja kan leva kvar och skvallras om hela livet, oavsett vilken anledning o under hur lång tid hon haft det. Just eftersom detta bara är under kort tid, och inte ett permanent tillstånd, tycker jag det hade kännts onödigt att delge skolan. Om detta ändå skulle slippra ut så är det bättre ju senare det är (=ju kortare tid kvar i skolan)
    Om ni har en möjligthet att hjälpa henna att få vara hemma - gör det! Kram!

• 03och05

Håller med anonym mobbad!

Jag skulle satsa på ett par tajta jeans med klänning/långtröja, det borde inte synas då. Har man ett par vanliga tajts eller byxor tror jag att det syns mer.

Hoppas allt går bra!

• alisson

Hur gick det för er? Har hon gjort operationen nu? Blev det blöja i skolan eller slapp hon? Har tänkt på henne.

• uniMog

Vet att jag är sent ute men ändå: Gina Tricot har långa tröjor med mudd nertill som ska sitta nere på höfterna. De är lite bylsiga över rumpan och döljer det mesta!

Nullus Anxietus
  • alisson

Dom är nog bra Pejgan, borde dölja en blöjstjärt...

• Lolilla

TS
    Hur har det gått? Hoppas det löste sig för henne!

• Anonym (kissig)

Ja jag skulle aldrig ha gått till skolan med blöjor i alla fall, sov aldrig över hos en kompis ens för att ingen skulle se min blöja.

• Anonym (fritidsped)

Hon behövde väl inte gå till skolan när du pratat med rektorn?

• Anonym (Hjälp)

Hej ni som undrar, jo nu är det gjort. Hon får vara hemma och läsa i två veckor ungefär, sen ska det vara okej har jag fått höra. *L* Så här tultar det omkring ett fjortonårigt blöjbarn just nu. Men det skulle jag ju aldrig säga till henne, stackaren.

• Anonym

Vilken snäll och gullig mamma du verkar vara. :)

• Anonym (mobbad)

Det låter jätte bra, lycka till med allt, stor cyber kram fårn mig!

• Anonym (Hjälp)

Jag tackar för berömmet, inte för att jag förtjänt det, men det är ju alltid trevligt...

• Anonym (kissig)

Du snälla, skämta inte ens om "blöjbarn". Hon uppskattar det inte!!!

• elsapelsa

vad sägs om ett par baggyjeans. Då blir man ju dessutom tuff. Sen en snygg tajt t-shirt till det eller tröja.

• Anonym (kissig)

elsapelsa, hon fick ju vara hemma från skolan så det behövdes inte "gömmas blöja".

• Anonym (fritidsped)

Jag har haft barn på min skola som vatit tvungna att ha blöja och det har inte varit så kul för dem. Hoppas hon är "blöjfri" nu.

• Anonym (känsligt)

Hur gick det egentligen? Jag hartänkt jättemycket på henne. Vet ju hur känsligt det kan vara.

Kramis

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak