• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Anonym (känsligt)

det förstår jag, men då får hon ju hjälp i alla fall. Finns det ingen uroterapeut eller så att prata med, hon kanske inte behöver de tjockaste blöjorna. (För de syns visst, det vet jag som jobbar med gamla människor.) Be att få pröva olika blöjor tills hon hittar en hon är nöjd med och som känns bra. Och låt henne ha den ett tag före som någon sade, så hon vänjer sig.

Lycka till!

• Michas

Det är väl inget konstigt om hon kommer i nya kläder ?! Tomten var ju här för bara någon vecka sedan. Däremot kanske det kan vara smart att kläderna upptill drar till sig mer blickar än de nedtill. En ny frisyr kan också hjälpa bort blickarna, då koncentrerar sig ju alla på håret i stället

Hoppas att det går bra !

• Anonym (känsligt)

Ja inga tajta byxor i alla fall... Frambulan på blöjan brukar synas mer än baken är min erfarenhet.

• valkyrian

Ts, Jag förstår din dotter till fullo och det fanns inte en chans att jag skulle gå till skolan heller i samma situation.

Måste du berätta för klassföreståndaren exakt hur det ligger till kan du inte bara säga att hon av medicinska skäl inte kan vara i skolan på ett tag ?

• Anonym (undrare)

det finns ju sådana blöjor som ser ut som en jätte binda.. stor därbak och "liten" därfram.. en brukare på mitt jobb har en sådan.. ingen tejp blöja då alltså,.. ha ett par boxer trosor så sitter den på plats och den e inte så tjock heller men absorberar jätte bra.. Kram

• Anonym (Hjälp)

undrare, vad är det för sorts blöja menar du?

• Anonym

Under hur lång tid måste hon bära blöja?
    Om en kortare period så kanske hon kan få "skippa" skolan?

• Anonym (känsligt)

Nej men det var visst en månad stod det i början. Så det går nog inte.

• Anonym
    Anonym (känsligt) skrev 2007-01-04 02:01:58 följande:
    Nej men det var visst en månad stod det i början. Så det går nog inte.
    Hade jag varit 14 år, så vet jag att min mamma hade vart med på att jag fått stanna hemma och läst på distans.
  • Anonym (pers.assis)

Tena har många diskreta blöjor som har hög uppsugningsförmåga. Dom ska en distriktsköterska kunna visa er. Byter man ofta brukar dom inte synas.
    Du kanske kan ringa läraren och säga att pga medicinska skäl behöver hon få gå på toa närsomhelst utan massa frågor. Så hon inte behöver påtala varje gång.

Lycka till!

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak