• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Solgläntan

yndra:
    Naturligtvis, du har helt rätt!

• gealach
    Maximilius flicka skrev 2007-01-04 09:36:55 följande:
    EICapitan: När jag läste på lärarlinjen var det den informationen vi fick, att som lärare har man inte tystnadsplikt. Alltså inte den tystnadsplikt som finns för läkare, präster, kuratorer eller sköterskor. Som lärare skriver man inte på ett papper som berör tystnadplikt, men självklart berättar man inte för vem som helst om sina elever. Lite OT, förlåt TS. Den här diskussionen kan vi ta i en annan tråd. Ida ♥ Micke = Liv 051030 och en rackarunge i magen
    Precis så är det! (Japp, det är OT, men ville bara understryka att det stämmer.)
  • Maximilius flicka

Då ber jag hemskt mycket om ursäkt över att den informationen vi fick när jag läste var felaktig. Kanske hade min lärare missupfattat det hela, jag bara förmedlade det som jag hade fått lära mig. Nu lägger vi ner det här och koncentrerar oss på TS tjej.
    Vänner?

Ida ♥ Micke = Liv 051030 och en rackarunge i magen
  • Maximilius flicka

Fast jag fick aldrig skriva på något papper under mina praktiker

Ida ♥ Micke = Liv 051030 och en rackarunge i magen
  • Mylla

Jag tror det som döljer bäst är stadiga jeans, mjuka tyger skulle det synas. Och lång tröja över som inte är tajt.
    Kommer hon att läcka "allt" så behövs det ju en stor rejäl blöja. En sådan syns mycket. Särskilt om det kommit något i den.
    Ett annat tips är ju att rulla in blöjorna i väskan i kläder så det inte syns vad det är om någon råkar kika i hennes väska.

Ni som tycker att hon ska berätta det i skolan, hur tänker ni? Har ni så totalt lyckats glömma hur det är att vara 14? Hellre skulle jag ha rymt hemifrån och levt på gatan än att berätta det i skolan i den åldern. Nej, ska hon gå i skolan måste det ju döljas. Barn i den åldern är i många fall väldigt grymma. Hon måste ju få slippa gympan. Det är kanske en bra ide att prata med den läraren? 

• Solgläntan

Maximilius flicka;
    Om det är mig du menar så naturligtvis vänner! Jag har aldrig menat att vara något annat men jag brinner för mitt jobb och då känns detta viktigt. Dessutom känns det viktigt för trådstartaren tycker jag så att hon vet vart hon har dotterns lärare om hon mot förmodan skulle vilja prata med denne.

Ha det bra!

• Anonym (känsligt)

Tena slip, okej då vet jag. Då är det nog inte alldeles enkelt att bara "trolla bort" blöjan, för de är väldigt stora. Som "babyblöjor" om man säger nästan. Jag kan ju se på mina brukare vilka som är "blöjprydda" och inte. Men å andra sidan kanske ingen tittar efter sånt om man inte vet att den finns där, tror knappt det. Men en tunika är såklart bra, och så något som "håller in" typ mamelucker eller så.

Oj vad jobbigt för henne, det finns ju andra diskretare blöjor, såna med nätbyxor eller såna man bara lägger i trosorna, till och med "up and go" skulle väl vara skönare. Prata med dsk igen tycker jag.

• Anonym (Hjälp)

Jag vet inte för jag är inte så bra på blöjor och sånt när det inte handlar om bebisar... Men det här var vad vi fick utskrivet på recept och då trodde jag att det var det som var. Men jag tror i och för sig att det mer är att veta att det är en BLÖJA än hur den ser ut som är skämmigt för henne. Eller?

• k girl

Hm, jag skulle också ge rådet att prata med distriktssköterskan, din dotter är ju fjorton och har inte något funktionshinder, varför får hon inte en modell som är mer lik en binda men med hög absorptionsförmåga? (www.tena.nu kan du se de olika modellerna)

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak