• Anonym (Hjälp)

Hjälp att "trolla bort" blöjbak

Kan någon ge bra tips om kläder som "trollar bort" blöjbakar?

Har en dotter (14) som av medicinska skäl måste använda blöja under en period och hon vägrar börja skolan på måndag eftersom hon är jätterädd att det ska synas att hon har blöja på sig. Vi har ju prövat och jag tycker inte det syns alls men hon säger att alla kommer att se. Jag föreslår kjol i stället för jeans och kanske bylsig tröja över. Andra tips? Tights är nog inte så bra *S*

• Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak
  • Bijouu

Det finns ju brallor att ha under som fixerar blöjan. Så att den inte rör sig eller ahmmnar på sniskan.

• Anonym (Hjälp)

Hon har fått såna där "alltiett" utskrivna. De är som pampers precis, med tejp, så jag tror inte de åker snett. Men jag har sagt att hon kan ha trosor över för hon tror att de ska prassla också.

• Kinne79

Har hon börjat med blöjor redan nu? Annars vore det ju bra att göra det så hon hinner vänja sig lite.

• Anonym (Hjälp)

Ja hon har ju fått pröva och så där. Men jag vet inte om hon vant sig. Hur "vänjer man sig"?

• Anonym

Menar du Trulsa att hon ska gå med blöjor fast hon inte behöver det? Snacka om förödmjukelse.

• Tereza

Bra trosor som håller blöjan på plats, långa tröjor, koftor, tunikor m.m som går över rumpan och inte lämnar någon glipa mellan byxa och tröja. Lager på lager , knyta en tröja runt midjan som hänger över rumpan, kjol över byxor eller klänning över byxor, inga riktigt tajta kläder, utgå från hennes vanliga klädsel dock annars kommer de andra att undra.

• Anonym

En tanke bara ballongkjol tex. utan något under är kanske inte så bra, tänk om kjolen av någon anledning råkar åka upp (vinddrag tex.) då syns ju blöjan direkt.

• Kinne79

Anonym-

Ja, det menar jag. Att gå med dom hemma nu under helgen höra att de inte prasslar, hinna prova olika kläder, hinna kolla sig i spegeln 1 miljon gånger och se att blöjan inte syns (förhoppningsvis) allt för att hon ska må lite bättre på måndag när hon ska till skolan.

Tror inte hennes föräldrar och eventuella syskon skulle få henne att känna sig förödmjukad.

• Anonym (Hjälp)

Nä men trosor har hon ju också såklart.

• Anonym

Nä och samma sak med plisserad kjol. Det vore ju hemskt att stå där med blöjrumpan bar.

Svar på tråden Hjälp att "trolla bort" blöjbak