• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

snart är det ju alla dag :)...nån som har nått tips på hur man kan överaska sambon?..

vad ska ni göra för kul idag annars då?

• Tintan

God Morgon på er alla mammor

Välkomna alla nya gud så skoj,kommer alla på fikan blir vi ju ett jättegäng gud vad skoj....jag ska verkligen försöka att komma,får se dagsformen hur den är, men planen är att komma iallafall.

Imorgon ska vi hålla i tvillinginfo på sjukhuset lite nervös är man ju allt, men det kommer säkert gå galant.

Här är jag ensam hemma med tjejerna nu karlarna åkte iväg för att kolla på bilar,så tjejerna ligger och äter nu sen ska vi på promenad.

Kram på er alla

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • mammiiie

Miidori: jag hopaps på att +a så jag kan överaska honom på alla hjärtans dag!

• medistra

Roperta, Valen och Calylite: välkomna hit!

Gravisen: hur har det gått med huset och den skumma mäklaren?

Jenny.A: hur har det gått med sonens öroninflammation, de brukar vara lite motstridiga till att man ska komma in, framförallt om barnet inte har feber, men stå på dig, det gör ju så väldigt ont på de små liven.
    Lukas hade massor av öroninflammationer innan han fick sina rör inopererade och det var flera gånger som de ansåg att vi skulle avvakta och vänta, men vi tog honom direkt till barnakuten flera gånger, och mycket riktigt så hade han ju öroninflammation varje gång, så onödigt att de ska behöva lida sig igenom en hel natt när man själv är så säker på vad det är, hoppas det gått bra och att ni fått ett penicillin som hjälper, obs: Kåvepenin brukar inte vara någon höjdare mot öroninflammation, bättre med Spectramox

Castle och Kotten: nu får ni allt säga till bebbarna på skarpen att kika ut, inte snällt mot mamma att vägra komma ut
    Angående vätskeansamling i kroppen som gravid som Kotten undrade om längre bak så beror det på att kroppen ska ha vattenreserver att ta utav vid förlossning och vid den första tidens amning
    vi är byggda för att klara av att föda barn ute i öknen utan varken vatten eller mat

Springsteen: tack för tipset om suppar, hade ingen aning om det, nu blir det mixtur i fortsättningen. hoppas att Wilmer inte blir sjuk!

Mammsing: vad var det för kläder du pratade om, är det Dunnis?

Miidori: jodå allt är ok med oss, Lokes kolik har varit lite bättre i helgen, istället för skrikpass på 7-8 timmar så har det legat kring 3-4 timmar istället.
    har verkligen blivit tok-noga med att rapa honom och har slutat att ligga och amma på natten, för det är ju så lätt hänt att man somnar ifrån och då blir det ju ingen rapning, kanske kan det vara det som ger effekt.
    jag tycker att det är bra att du anmält till meratorn, man ska gå på sin känsla, kvinnlig intuition brukar oftast stämma

• Counterfeit

Miidori: jag menade inte att det var DU som ödslade energi på att kolla upp alla och leta efter nåt misstänkt, jag undrade snarare vem som ödslar energi på att ha en massa olika nick osv. Vad finns det att vinna på att hålla på på det viset? 

Johanna med ögonstenen Simon f. 041123 och syskon på väg, bf 070407
  • Kottten
    medistra:  tack för infon! trodde att de va nåt sånt... men inte varit säker. Då får ja väl va lycklig över all vätska då borde ju innebära att ja ska klara en sjuhel****s fl nu då...
  • medistra

Kotten: ja, haha, det skulle du säkert klara, själv såg jag ut som en michelingubbe i slutet av båda mina graviditeter och det är verkligen inte roligt
    men om du börjat samla på dig mycket nu det sista betyder det att förlossningen är nära, jag har samlat vätska som en tok den sista veckan båda gångerna
    alltid något positivt

• Kottten
    medistra: haha... michelingubbe var verkligen det rätta ordet!!!!!!! har ju samalt vätska de sista 4-5 dagarna bara... så får väl hoppas att fl kommer snart då...
  • Miidori
    counterfeit :haha..jag vet inte hur jag läste innan,en yrpanna verkar jag vara hehe :P soory :D...MEn det tar ju en massa onödig energi och tid för en annan med att nån gör på det viset, inte alls kul..
  • Springsteen

kan ju tipsa om att babyproffsen har kampanj på näsfrida just nu 49:- och 18 :- för filter.. Köpte igår!!!

Har varit på BVC idag nu och Wilmers viktkurva går rakt upp... blir nog en riktig tjockis till bebis

Någon som har tips på vad man kan göra  när man inte bör böjra på öppna förskola o sånt än.. Förkylningstiderna som börjat har ju fått fart på RS oxå.. vet inte om jag ska med på fikat heller.. SSk på BVC tyckte först vid 2mån.. o jag håller med henne fast är såå rastlös ju... Kankse nån som vill barnvagnspromenera???

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping