• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • MN72

Var på BVC idag. Emil hade bara gått upp 25g sen i fredags. Ändå ger vi honom tillägg 5-6 gånger/dygn. Han tar mellan 25 och 65 ml och får äta tills han är nöjd.
    Jag fattar inte hur det här hänger ihop?

Nu vill BVC sköterskan att vi ska ge honom mer tillägg och det känns nästan som att hon tycker att jag borde ge upp amningen, eller att jag iaf får acceptera att jag inte har tillräckligt med mjölk utan måste hålla på med tillägg.
    Så var det när A var liten och jag vill verkligen inte hålla på med detta "dubbelmatande" i 6 månader den här gången oxå. Då lägger jag hellre ner amningen och ger bara flaska.

• therese o ebba

På lördag ska vi åka o kolla på vårat hus!! Har ju inte sett det sen visningen i september så vi är riktigt nyfikna nu...

Gravisen: har ni hört något om huset än? Är så nyfiken Glad.

Nu är det dags att käka lite o slappa framför tvn..

Ha det gott alla!!

Mamma till Ebba 061011
  • Gravisen

therese: mäklaren ringde idag så han ville komma o värdera vårat hem nu på tor  så nu e det städning i morgon som gäller 
    sen sa han att budgivningen håller på och dra ihop sig o att vi ligger på topp 
    inga mer bud inkomna idag så det hoppas vi på att det stannar där....

vad roligt att få åka till huset i morgon..
    hur gick det när de skulle komma o titta på din lägenhet då?

• maxpax

Hejsan! Här är det snoriga näsor och nariga kinder!!!! Var även ute och promenderade i ett mycket vintrigt Norrahammar. Gick bra på dit vägen då de hade plogat trottoaren men hem två timmar senare så hade de plogat vägen och trottoaren har "överskottad"! Men, men, Max sov gott i allt guppande och jag fick träna vaderna lite extra. Trevligt att komma i kontakt med några från Jönköping! Ha det

• Springsteen

Så du hittade hit ändå Maxpax Välkommen!!!

• therese o ebba

Gravisen: Jag håller tummarna för er Räcka ut tungan. Surt att städa men man känner sig väldigt duktig efteråt...

Jodå, nu är det klart vem som får lägenheten så vi slipper mer spring här...

Och du Petra, det var på lördag vi skulle titta på huset, inte imorn (hehe, ger igen lite på din pikning Flört).

Kram

Mamma till Ebba 061011
  • Thullan

Maxpax: Välkommen.
    MN72: Låter bättre att i så fall ge upp amningen o bara ge flaska det kan jag hålla med om.
    therese o ebba: Åhh va kul att titta på huset, då blir det att du sen planera ännu mer med möblering o gardiner
    Gravisen: Lycka till med huset!!

• Miidori
    Maxpax :Välkommen till jönköpingstråden :D..kom med på fikat nästa tisdag vettja!

MN
    :Tycker oxå du borde överväga att sluta med amningen, i och bara ge flaska men det är ju upp till dig Flört..Hoppas det går bra med allt annars för övrigt!

Therese o Ebba
    : Det slog mig i går kväll att du faktiskt ska flytta, och byta bvc och hela kittet ganska så snart Gråter..Mn det är ju roligt för erSkrattande...men här borta fäller man lite tårar Gråter...men vi får ju träffas en då Glad...fika och grilla och allt det där Glad...tur att det finns bussar i alla fall...Cool

Gravisen: Lycka till med huset!Hoppas ni får det!Kyss
  • therese o ebba

Miidori: Jo, lite sorgligt är det faktiskt att flytta från er Gråter. Men jag lovar att komma in till "storstan" så ofta jag kan Skrattande. Får väl börja träna på att åka buss med barnvagn (ingen höjdare direkt). Sen är ni ju så välkomna ut till Norrahammar så fort vi fått iordning lite Skrattande.

Ha en bra dag allihopa!!

Mamma till Ebba 061011
  • Miidori

Therese o ebba: Ja jag lovar med att jag ska hälsa på er så ofta jag kan! Men det blir ju bra för er med hus och allt :) Men snyyft vad sorgligt..Fast det hade ju varit värre ifall du flyttat till en annan stad..Jag får se till o Ta körkort, så kan jag ta bilen till N-hammar!hehe..Är otrolgit glad för eran skull!

Ha en bra dag alla här!

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping