• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Miidori

Medistra: Fy vad hemskt det som hände din sambos lillebror, det är så otrolgit jobbigt när man får se sånt som barn..Det är verklgien så traumatiskt..

Stackars Lukas, tur att äppelbiten kom ut, usch vilken panik!Man blir otroligt rädd för att det ska hända igen, och man kan aldrig sluta att ge sig själv skuldkänslor, även fast man vet att det inte var ens fel..En olycka händer så snabbt!Tänk på VAD bra det var att du var i närheten!Att du såg vad som skedde, det var ju du som räddade hans liv!Kyss =)...Tycker du är oerhört stark som kunde reda ut den situationen...Jämt när jag blir rädd blir jag stel och handlingsförlamad..jag rör inte på mig...Det är lite läskigt!

• medistra

Tack Miidori, normalt sett blir jag också stel av skräck men den där gången var det som att jag inte tänkte, jag handlade bara, jag var ju ensam med honom också, ingen annan i närheten

tankarna kom efteråt, och tårarna, jag var skakis i flera timmar, och kunde inte sluta tänka på vad som KUNDE hänt, usch

men nu gick ju allt bra och det är jag oerhört tacksam för

• Miidori
    Medistra: Ja det förstår jag verkligen!Fy vilken hemsk händelse!Det sätter sina spår, och jag tycker du var oerhört stark som redde ut situationen, och visste vad du skulle göra! Måste varit så panikfyllt av att vara helt ensam också..Tur att allt gick bra i alla fall! du får krama om Lukas ordentligt från mig! =)
  • Castle

Det är hemskt att man går omkring och tänker på vad man kunde ha gjort anorlunda..., eller hur det kunde ha gått (när det väl slutar bra).MAn får väl försöka leva i nuet, men ibland kommer ju tankarna smygande.

Kram på er!

• Pärlan81

Ja nu sitter man här o bölar!!! Kram till er alla!!!!

• Pärlan81

medistra:  Jag ÄR en hönsmamma men det är nåt positivt tycker jag att vara rädd om sitt barn. Det kommer väl av naturen! Det är sånt som att sätta i halsen som vi mammor liksom inte har nån direkt kontroll över. Det är sånt man är som mest rädd över!!!!

• Gravisen

Massa kramar till er som förlorat någon..vilka hemska berättelser ni berättar här...svårt att hålla tårarna borta..men vad bra att ni är så starka så ni orkar o vill prata om det, man brukar ju må bäst då om man kan få ut sina tankar....

prtade me mäklaren idag o budgivningen kommer nog att hålla på till ons innan de slutar 

men vi ligger fortfarande först 

har städat här hemma som en galning idag innan han kom puu skönt att det e över nu..

glömde ju me att säga att de som vill kunna se fikabilderna säg bara till så lägger jag in er. men inte lätt att komma ihåg alla som e här o e me o fikar 

massa kramar till er

• Miidori

Ja man blir verkligen berörd!..Jag har så lätt för att gråta med...Är så hemskt känslig..Men man får vara tacksam för det man har nu och allt!

Har ni läst om den där 8 åringen som blev ihjälhuggen i norahammar?Fy vad hemskt!..Att sådana människor släpps ut...Stackars 8 åringens föräldrar och syskon...Vart är världen på väg?

• Thullan

Min o tintans kompis o Pärlans svägerska jobbar på äldreboendet i Norrahammar där det hände. Jenny såg inte nåt men hennes jobbarkompis ringde polis o ambulans o var chockad. Deras sjuksköterskor hjälpte till. Var full kalabalik där idag med poliser o annat.
    Så hemskt, som en annan skrev i en annan tråd så ge pengar till sjukvården så detta slipper hända.

• Tintan

Fruktansvärt det som har hänt i norrahammar, man mår så dåligt av att en sådan tragedi ska behöva hända pga att sådana sjuka människor inte hålls inspärrade.
    Pratade precis med min pappa han är brandchef i Norrahammar och håller nu i krisgruppen därute,han sa att det är så fruktansvärt.
    en liten kille är på väg hem från skolan och möter en sån hemsk människa jag blir så arg så det kokar i ådrorna.....
    Man blir rädd för detta samhälle man lever i....

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping