• Springsteen

Gravida/mammor i jönköping

Hej..
    Vår gamla tråd stängdes ju så jag startar en ny....
    Gamla som nya är välkomna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 18:29:34:
    Här har jag fixat en tråd som vi kan ha alla listor i... så man slipper leta i ca 15 sidor som jag gjorde nyss

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17392610.html

• Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping
  • Gravisen

fy f.. säger man bara, stackars lilla pojken o hans familj....
     hörde från någon att han hade varit i barnarp me o kollat in i fönster o  sådant  -skrämmande..

hoppas att alla har en trevlig kväll annars 

• therese o ebba

Usch ja, det är så hemskt!! Det finns ju så mycket sjuka människor som verkligen vill ha hjälp men som inte anses vara tillräckligt "sjuka". Sen händer såna här saker!!

Tycker som Thullan. Lägg mer pengar på vården så sånt här slipper hända!!!

Mamma till Ebba 061011
  • Miidori

Håller med föregående talare!

• Miidori

Nu tänker jag byta samtalsämne innan man deppar ner sig totalt!Är allt bra med er här inne annars då?Vad ska ni göra för roligt i helgen? KRAM!

• Tintan

Det lät som en bra ide miidori denna helgen ska vi bara ta det lugnt, och umgås med familjen.
    På Söndag ska vi fira min pappa.
    Annars får det bli en helg med sköna promenader och bara en massa slapp *ler*
    Har blivit förkyld nu med, halsen är svullen och hosta blääää...

Har nattat sonen nyss....hade gärna sovit där resten av natten så mysigt...men nu ligger det 3 barn i sängen här och leker i babygymmet *ler*inkl mannen då ha ha ha tror han har mer roligt än vad emilia och michelle har.
    Men bäst att hålla igång dem fram tills nattningen 00.00

Kram

Mamma till tvillingtjejerna Michelle & Emilia & storebror Benjamin
  • Springsteen

Vad jobbigt med allas anhöriga *kram till er alla* jag är en av de lyckligt lottade som enbart har gammelmostrar osv som dött (såna man inte haft en jättenära relation till!!) Första begravningen var för ett år sen...

Men håller med Miidori   Vad har alla gjort idag??? Vi tog en frukost på wasas när vi vaknat o sen åkte vi o handla.. När vi kom hem så hade jag fått min lönespec (får ju den varje månad trots att jag varit tjänstledig...) brukar ju alltså stå NOLLkr... Men den här gången så fick jag 3500 i föräldrapenningtillägg!!! Fast de var visst bara den här månaden.. men man blir ju sååå glad!!! Hade ingen aning om de där pengarna!!

Någon som har tips på vad man gör åt en liten kille som inte vill vara tyst mer än när man går runt me han??? (o knappt då heller??) tog bröstet först o blev sen skitförbannad... fick då lite på flaska och sen var han lugn en stund... rapat en massa... bajsat och nu bara tyst när man går med han.. så fort man sätter sig börjar han igen... Tips mottages tacksamt!!!!

• maxpax

Hejsan allihopa... Idag har hela familjen varit på A6 och storhandlat mat PUST. Ett måste då det ekade i kyl och frys...! Men nu har vi massa smarrigt till helgen och kan passa på och mysa lite!!!!

Springsteen: Vet inte om detta hjälper men max hade ganska ont i magen när han var ca 3-4 veckor. Åt mindre men med kortare tid emellan och skrek ganska mycket framförallt på kvällarna. Om han har ont i magen så testa med att lägga honom på underarmen med magen neråt och gå! Ganska jobbigt i längden men öronen får vila en stund! Han ska liksom hänga med armar och ben på var sin sida av armen medan du stöttar huvudet med andra armen och handen.

Åkte förbi platsen där den lille pojken dog idag. (Jag bor i Norrahammar). Vet inte vad jag ska säga men det var massor av ljus, blommor och kort bredvid trottoaren. I mörkret var det väldigt vackert men det kändes vemodigt med tanke på vad som hänt.

• Thullan

Springsteen: Har han ont i magen så börja ge Minifom-droppar. Det kan man ge ett tag o sen sluta med, vi gav Wilma dem i ca 2-3 månader.

Som alla vet så flyttar jag i helgen så denna helg blir jobbig. Kommer vara helt slut efter helgen, hoppas innerligt att vi hinner får bort allt dit idag så jag imon efter babysimmet kan packa upp allt eller nästan allt.
    Kram på er

• Pärlan81

Ja det är hemkst det som hänt!!! Fy jag bara ryser!!!  Man kramar sina barn särskilt extra o är glad att man kan det!!!!!!

TIntan: Jenny jobbade ju igår men hade inte sett nåt. Men hennes jobbarkompisar hade visst sett allt de hade vart helt förstörda! USch man lider med familjen nu!!!

• Miidori

Ja det är verkligen hemskt!

I helgen ska jag bara ta det lungt, åka iväg o shoppa lite tror jag...Annars händer inget särskilt här.. =)...

Svar på tråden Gravida/mammor i jönköping