• Diwa

Akvaristik

Tråden för oss med akvarier...

tipsutbyte, skötselråd eller bara för att visa upp våra gatukorsningar?

Mitt Akvarie: 110 liter, med värmare, pump osv

fiskbestånd just nu:
    11 Neontetror
    6 Fantomtetror
    3 Indian platy
    3 röda platy
    4 Regnbågsmolly
    2 pansarmalar (Corydoras Aenus och corydoras Paleatus)
    3 amanoräkor

en paleatus dog ganska omgående efter att de kommit hem så hmm den simmar i fiskhimlen eller nåt

just nu väntar vi yngel på 2 av platyna och på regnbågsmollyn

är dessutom tämligen säker på att det inte är några regnbågsmollyn eftersom de bilder jag hittat på nätet gör att jag misstänker att det är platyn de med (tuxedo) nån som vet hur man ser skillnad på könen eller har bilder på regnbågsmolly eller indianplaty?
    I'm a Bitch, I'm a Mother, I'm A Child and much Other *asg*
  • Svar på tråden Akvaristik
  • Mandarin

Nu har jag köp en yngelkasse och bäbis mat till mina 20 guppi yngel (: än så länge verkar alla må bra.
    Men gud vad enna gyppi hanen är på honan som fick ynglen. Tycker lite synd om henne och han har ju en fru till. Men henne bry han sig inte om.

• Mandarin

Jag har blivt erbjuden att köpa ett akvarie 120 liter, med värmare plata, justerbar pump,stenar osv.
    Inköpt 94 ingen märke på. Hur mycket är den värd?

• tisteln

Hej! Ny på tråden..
    Vi har ett 100 liters akvarium, med wagtailplatys, guppis, neontetror, kiltetror, en pakistanier, 2 antennmalar och 2 svartbandade - ja, som äter svart på växterna...
    Vi vill ha ett hörnakvarium, på runt 300 liter, men det är för dyrt för oss just nu.

I förrgår hittade jag en massa bebisar, så jag la i bebistanken. Så får vi se hur många som klarar sig.

Hej på er allihop!

• M73

Mandarin; om du går till zoopets startsida och sedan till forumet och loggar in dig där? För det är inte goldmedlem du anmält dig som va?

• Mandarin

Det är så jag gör men när koden som man ska skriva av kollas så godkänns den inte ):. Vanlig medlem vill jag bli...

• Mandarin

Ok, nu fungrar det
    men hur ska jag göra för att stara en ny tråd?

• Polysperma
    Mandarin skrev 2007-02-24 18:06:42 följande:
    Jag har blivt erbjuden att köpa ett akvarie 120 liter, med värmare plata, justerbar pump,stenar osv. Inköpt 94 ingen märke på. Hur mycket är den värd?
    själv så skulle jag inte köpa ett kar från 94....
    men 500 max.
  • Polysperma

*svär fortfarande över min spricka i karet*
    ska göra delvattenbyte i morgon men törs katten göra det i stora karet....... tänk om det blir synda flod:-S

• josmoel

Imorgon ska maken rengöra akvariet

Jag hatar att tappa ur vatten, men städningen fixar jag gärna!

~~*~~Gunilla, mamma till Josefine och Moa, gift med Stefan~~*~~
  • Polysperma

tappar vatten gör jag gärna men tömma hinkarna får ngn annan göra annars dör mina handleder.
    ska tömma ner mitt till hälften (det stora) så det blir mindre belastning på glaset.

Svar på tråden Akvaristik