• Stil07

BIM v. 7

Hej alla "BIMMARE" v. 2!

Listor är roligt...månadsvis eller veckovis...vi följs åt så har vi lite mer att glädjas åt. Även om det känns lite långt bort tills det är dags att plussa.

Lycka Till alla som vill plussa v. 7!

♥♥♥♥ BIM vecka 7 ♥♥♥♥

12/2: Stil07 (3:e) (1)

13/2:

14/2: Alla ♥♥♥♥ dag

15/2:

16/2:

17/2:

18/2:

Kvar på bim-listan: 1

Totalt på vecka 2 listan (bim, gravida & lycka till): 1

Statistik: 0,2 * 1 = 0,2 (20%) borde bli gravida

♥ Gravida:

♥ ♥ Lycka till nästa gång:

• Svar på tråden BIM v. 7
  • Tinkerbelle

Hmmm, sitter och fyller idagarna i mitt tempschema, upptäckte att dag 28 för mig där är den 13:e (och dag 27 då den 12:e, hade 27 dagars cyklers tills förra månaden).
    Tänkte bara höra med er lite nu... Tanten kom inte på besök förrens sent, mycket sent på kvällen den 17:e, ska jag räkna det som dag 1 då, eller bör jag flytta fram allt en dag? Man ska väl räkna första blödningsdagen i cykeln? Eller hur?
    Lite förvirrande det här!
    Jag gör nog så att jag står kvar den 14:e, eftersom jag började blöda så sent, men räknar ändå den 17:e som dag ett. Med reservation att allt är förskjutet en dag...

Hur skulle ni räkna? Mest med tanke på ÄL...

• cattis82

Jag skulle nog räkna den dag som jag började blöda som dag ett, om det var som en riktig mensblödning. Lite knepigt det där, när jag tänker efter så brukar jag nog tänka första blödningsdagen som dag noll eller nåt. Vet inte riktigt var jag fått det ifrån men jag har alltid gjort så, men det är ju fel nu när jag tänker efter. Första dagen i senaste mensen ska det ju vara. Ja jag vet inte om du förstår nåt av det här. Känns lite knäppt nu när jag tänker efter........

• cattis82

Det där blev riktigt flummigt har jag en känsla av......

• Tinkerbelle

Haha Cattis82, det var riktigt kul!!! Jag gör nog nästan som du, jag räknar den 17:e som dag ett, det blödde ju trots allt... Men kollar upp om allt förskjuts lite, har en känsla av att det kommer göra det. (Är lite nojig nu för ÄL antingen kommer vara den 30:e, 31:a eller 1:a och min sambo kommer hem den 30:e... Ska kolla med stickor men vill ändå veta hur jag bör räkna för att det ska bli rätt i framtiden). SÅÅÅÅÅ, sista gången jag tjatade om det!!!!

Snart tantfri ialla fall!!!

• cattis82

Ja det är himla knepigt ibland, det är mycket som ska bli rätt för att det ska funka. Till och med att karln ska finnas tillgänglig också......hihi skoja lite bara:)

• Tinkerbelle

Hihi, ni är roliga!
    Ja, det är ju tusan också att han tvunget ska vara med... Jag är ju jättebra på att fixa saker på egen hand

• hyacinth

*fniss*
    oj jag har missat en riktigt rolig diskussion läser jag!
    själv ska jag börja testa med äl-stickorna på onsdag eller torsdag. hoppas slippa hålla på mer än några dagar innan det ger utslag... tappar liksom hoppet om det dröjer för länge!!!
    tycker brösten börjar ömma men det kan även vara träningsvärk... *förvirrande* har ni ont i magen innan äl?? har haft ont i några dagar i nederdelen av magen, vet inte om det är oro eller ÄL...

• Yrrepyrr

Nej jag brukar inte ha ont vid ägglossning..har som aldrig tänkt på det..för att vara ärlig..
    Men nu! Nu surfar man runt och läser ditten och datten, helnojjig för min ålder...
    Det verkar som att jag ska va ur gla om jag lyckas..
    Har haft regelbunden mens alltid..Om man har mens..måste man inte ha haft en äl då med?? o_O
    Huvva..

• Yrrepyrr

Om mensen "bara" hållit på i 3 dagar och sen slutat..har man äl tidigare då ?

Svar på tråden BIM v. 7