• Maria84

McLeods döttrar

Är det någon mer än jag som kollar på detta program?
    Sitter bänkad så ofta jag bara kan för att se detta.

Någon som såg dagens avsnitt??

• Svar på tråden McLeods döttrar
  • Lillstrumpa

Undrar också lite vad som hände under julen...

Bra att få veta om Charlotte förresten..
    Men vem är Kate? Och vart har Meg och Terry tagit vägen?
    Och Harry och Sandra ser man inget av, slump eller har något hänt?

• Maria84

Jag undrar vad som hänt onsdag och torsdag.. Missade de två avsnitten.

• Maria84

Missade även dagens avsnitt då mina föräldrar kom in... Satt och drack kaffe när det visades och glömde bort det totalt.

• Isolde

Okej, liten sammanfattning:

Meg fick ett jobberbjudande i Melbourne av sin lärare, och tog det. Först skulle Jodi följa med, men hon ångrade sig. Terry stannade kvar i Gungellan (Meg ska bara vara borta ett år) och sköter den där macken. Han dyker upp då och då.

Kate är en gammal skolkompis till Jodi, som sökte och fick Jodis jobb när hon skulle åka till stan. Och blev kvar fast Jodi ångrade sig. Hon är utbildad agronom, rätt spänd och lite förtjust i veterinär-Dave.

Harry och Sandra har varit iväg på bröllopsresa (jag missade avsnittet när de gifte sig) och blivit med barn. Men det blev missfall och i gårdagens avsnitt försökte de få Nick att donera sperma (fattar inte riktigt hur det hänger ihop) men ångrade sig.

Det har dykt upp en ny figur, Kane Morgan, som arrenderar Wilgul. Stevie är lite förtjust i honom ? Det är något halvmystiskt med honom. Han har en bror som heter Luke som lagat Jodis bil och har en oförklarad blåtira (Kane som varit framme?).

I gårdagens avsnitt verkade det som om Tess och Nick äntligen fått tummen ur! Apropå spermadonationen sa Tess att den enda som skulle föda Nick barn var hon, och så kysstes de! Så jag är skitsur över att jag missade dagens avsnitt ? please, har någon sett det?

• Erika

åhh typiskt, jag har missat så mycket under julen o det verkar ha hänt så mycket

• Millie

Har 5:an kommit ikapp Hallmark nu låter det som? Själv kollar jag på Hallmark på helgerna. Jag höll på att sluta kolla när Claire dog, men jag kunde inte slita mig från denna underbara serie! Skönt att se att det är fler än jag som kollar!

• knaasen

Såg inte början av avsnittet, men det slutade med att Tess och Nick kysstes och Kane och Stevie likaså. Jodi och Kate tävlade om att bli befodrad. Tillslut orkade de inget mer (Kate höll på köra över Jodi med traktorn). Tydligen har Kate krävande föräldrar och vill veta vad hon åstadkommit på gården. Jodi säger då att hon får skriva att hon blivit befodrad. Men Jodi vill också ha en titel och får titeln drottning över djurmediciner, av Stevie. Kanes bror jobbar på macken med Terry. Alla bilar får samma fel pga att han köpt in dålig bensin. Terry lovar alla en tank bensin, de slipper betala lagningen och en rundsmörjning. Harry blir utan för han har dieselbil. Det var han som upptäckte felet. Luke får stanna kvar på macken, men får sparken så fort han gör något dumt igen. Kane är mysko. Dyker ej upp på daten med Stevie, för det har kört ihop sig för en polare. sen bjuder han ut henne på middag i stan. Det slutar med att hon får köra hem hans bil och vänta där i en evighet. Skitförbannad får hon skjuts hem. När de var i stan skulle hon ha träffat Alex och kollat på en häst, men det glömde hon. Alex blir sur, men Stevie säger : so the joke was on me. Alex åker till Kane och frågar om han försöker dra i hans vänner i sina skumma affärer. Kane svarar: vad har Stevie sagt? Sedan bjuder han med Alex att skjuta vildsvin på kvällen. Det slutar med att de konstaterar att svinen är smartare än dem. Jag tror det var ungefär allt.

• Jess Gbg

Jag var beroende förut innan den ena systern dog (kommer inte ihåg vad hon hette)..claire var det va? Men under avsnittet när hon dog satt jag och lipade som ett litet barn och sen har jag inte varit lika noga att följa den. Hon bar ju liksom upp hela serien.

Svar på tråden McLeods döttrar