• Aurora83

Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

Hej,

Skulle va kul att höra från olika både män o kvinnor vad som anses typiskt manligt/kvinnligt.

Kan börja:

Igår kväll sa min sambo att d låg något under mattan i hallen (han stod då där o såg "bucklan")
    Jaha ok säger jag. Inge mer med det.
    I morse när han ska gå och jag står i badrummet ropar han igen "D e nåt under mattan"
    Ja älskling du sa d igår svarade jag då. Han fattar vinken o säger jag ska se va d e o tar fram d.

Typiskt manligt att se nåt på golvet som nte ska ligga där o inte plocka upp d.

Haha tyckte han va jätte gullig iofs men ändå=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 18:55:51:
    På allmän begäran så har ja nu startat en ny tråd som förhoppningsvis inte svider i folks ögon

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m16148145.html

• Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
  • Mikkel räv

Typiskt kvinnligt: äta rädisor, heta saker på "A", gilla giraffer, bo i Åmål, hälsa på kortvuxna.
    Typiskt manligt: halta, vara vänsterhänt, ta semester, ha hund.

• Muckarn

manligt: tycka att ett par mackor med falukorv klassas som middag
    kvinnligt: anse att isdans är en sport!

• Åke Vilse

Det senaste här hemma är granen i sonens rum...

Jag ville inte ens att han skulle ha någon för jag visste redan från början att det skulle bli jag som fick dammsuga alla j-kla barr.
    Trots att maken försäkrade att han skulle ta hand om det är det jag som har fått ta hand om alla barr. Jag har sagt till flera gånger och även påpekat att sonen gnäller för han får fötterna fulla med granbarr osv. Inget har hjälpt.
    I går kväll blev jag arg och sa till på skarpen att nu var maken tvungen att ta ut granen.
    Nu är den utkastad genom sonens fönster så det är fullt med granbarr på hela taket och jag misstänker starkt att granen kommer ligga på gräsmattan framför köksfönstret tills jag har påminnt honom ett par gånger om den...
    Den har ju bara legat där ute sedan i förmiddags och maken har varit ute många gånger under dagen.

• capybara

Åke Vilse, det där är ju knappast allmängiltigt. Hemma hos oss var det maken som tog hand om granen och städade upp efter den, eftersom han råkade städa den dagen.

Mikkel: Word!

• gosh

capybara:

"Men alltså! Man kan ju BYTA beteende och sätt att vara! Det är inte alls spikat redan från födseln."

Du blandar ihop saker nu, det där kallas för skådespeleri ;) Sett för mycket film kanske?

• capybara

gosh, eh så du menar att man får ett sätt att bete sig när man föds, beter sig så under bebistiden, barndomen, tonåren och livet ut?

Jag vet att jag förändrats en hel del bara sen jag gick ut gymnasiet. Det kan ju knappast gälla bara mig.

• Filippinan

Gosh: menar du att människan styrs 100 % av det biologiska arvet då, att miljön/samhället inte spelar in? Två personer som utsätts för lika mycket testosteron i livmodern blir likadana? Nä, det tror jag knappast. En människa formas under hela livstiden.

The more you ignore me, the closer I get
  • gosh

jag menar inte att man till 100% är född med ett beteende, det jag menar är att drifterna är bestämda vid födseln. Det skiljer lite där mellan kvinnor och män.

Alla har dock en anpassningsförmåga vilket är mycket viktigt för att vi skall kunna acklimatisera oss när förutsättningar ändras

Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt