• Aurora83

Typiskt manligt, typiskt kvinnligt

Hej,

Skulle va kul att höra från olika både män o kvinnor vad som anses typiskt manligt/kvinnligt.

Kan börja:

Igår kväll sa min sambo att d låg något under mattan i hallen (han stod då där o såg "bucklan")
    Jaha ok säger jag. Inge mer med det.
    I morse när han ska gå och jag står i badrummet ropar han igen "D e nåt under mattan"
    Ja älskling du sa d igår svarade jag då. Han fattar vinken o säger jag ska se va d e o tar fram d.

Typiskt manligt att se nåt på golvet som nte ska ligga där o inte plocka upp d.

Haha tyckte han va jätte gullig iofs men ändå=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-11 18:55:51:
    På allmän begäran så har ja nu startat en ny tråd som förhoppningsvis inte svider i folks ögon

www.familjeliv.se/Forum-5-97/m16148145.html

• Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt
  • malin ulrika

Om vi ändrar rubriken till "typiskt min sambo att göra så",
    så kanske vi kan återgå till roliga anekdoter igen?
    Tycker det var synd att det här behövde bli en jämlikhetstråd, den ligger faktiskt inte där.

Kan bidra med en historia om "typisk min man" alltså i hans egenskap av "sambo" inte egenskap av "man" i sej...

Han kan säga saker som "det ligger en halv macka på golvet", utan att göra en enda ansats till att ta upp den.

Eller så hittar han ett litet odefinierbart smuts på golvet, tar upp det, inspekterar det, och SLÄNGER TILLBAKA det!

• Muminski

Och återigen så förutsätter jag ingenting, det är du som förutsätter att jag gör det.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Bonanza
    Muminski skrev 2007-01-11 18:49:49 följande:
    Bonanza, säger du det? Ska du säga att jag har fel? Vem är du att bedöma mig och mina åsikter? Det finns ju lika många "forskningsrapporter" om manligt vs kvinnligt och våra skillnader. Såg en dokumentär om detta när man gick in på varför så många homosexuella män hade påfallande kvinnliga drag och beteenden och likandant med homosexuella kvinnor som hade markanta manliga drag och beteenden. Det vart visst mycket vetenskapligt och seriöst.Så rätt och fel? Nej det finns inte. Ditt liv är ett resultat av dina val.
    Eh ja. Om dina erfarenheter säger att det finns vissa fundamentala och medfödda skillnader mellan män och kvinnor, så har du fel. Helt enkelt. Lästips: Bangs "Hjärnsläpp" om olika "forskningsrapporter" om skillnader mellan män och kvinnor.

Och även de forskningsresultat om skillnader som sedan ifrågasatts och motbevisats, har ju inget att göra med typ "män ser inte saker på bord som ska plockas undan" och "kvinnor gillar att se på konstdans" eller vad nu som har kommit upp i tråden.
    Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
  • Bonanza
    malin ulrika skrev 2007-01-11 18:50:58 följande:
    Om vi ändrar rubriken till "typiskt min sambo att göra så",så kanske vi kan återgå till roliga anekdoter igen?Tycker det var synd att det här behövde bli en jämlikhetstråd, den ligger faktiskt inte där.Kan bidra med en historia om "typisk min man" alltså i hans egenskap av "sambo" inte egenskap av "man" i sej...Han kan säga saker som "det ligger en halv macka på golvet", utan att göra en enda ansats till att ta upp den.Eller så hittar han ett litet odefinierbart smuts på golvet, tar upp det, inspekterar det, och SLÄNGER TILLBAKA det!
    Ja, det tycker jag var en bra idé. Då får det en helt annan innebörd!
    Vi kommer klara vad som helst, vi ska aldrig säga nej.
  • Muminski

Malin Ulrika: Haha jaa den där har hänt även här, mina barn är duktiga på att göra sånt.

Min man är helt inkompetent när det gäller tvättmaskinen. Men han bygger hus och ficar tekniska prylar som ingen annan.

Slött och slugt eller bara ointresse av att tvätta?

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • filippas

Typiskt kvinnligt är väl att vi oftast går två o två på toaletten när vi är ute

Var det inte det det handla om i trådstarten eller e jag ute och cyklar?

• Tina B

Bonanza, nej jag hade inte tyckt att det var lika kul med "så är negrer" eftersom den debatten är så infekterad. Hade däremot en svart själv drivit om stereotypen svarta från sitt perspektiv skulle jag uppskatta det också. Jag tycker det är roligt med skämt om hur tex svenskar, norrmän, fransmän etc. är. Så länge det inte är negativa påhopp. Varför kan man inte erkänna sina fel och brister och skratta åt dem istället för att vara så allvarlig? Man mår bättre av det, jag lovar!

• Aurora83

Filipas: JO du har alldeles rätt, fortsätt gärna i den andra tråden =)

• Filippinan

Erkänna sina fel och brister? Eller göra sig lustig på bekostnad av ett helt kön?

The more you ignore me, the closer I get
Svar på tråden Typiskt manligt, typiskt kvinnligt